908 läst ·
3 svar
908 läst
3 svar
Rädda källargolv?
Hallå. Vi har ett rum i källaren där det var uppreglade väggar som vi rivit bort pga fukt. Golvet som är ett parkettgolv verkar däremot bra gjort med platonmatta under. När vi tagit bort väggarna så har vi ju ett "hål" mellan betongväggen och parketten, Frågan är om det går att lägga i nytt golv i hålet och få ihop det med det gamla , eller är det så illa att vi måste lägga om hela golvet?
Mvh Johan
Mvh Johan
Hur stort avstånd är det mellan väggen och befintlig parkett? Hittar du ett snyggt golv tex vitt så kan du ju bygga en ram runt nuvarande parkett och sen på med ny sockel. Jag hade lagt ett nytt laminat eller klinkergolv.
Avståndet är ca. 70mm. Anledningen att jag vill behålla golvet är att renoveringsbudgeten börjar närma sig smärtgränsen och det var ganska akut att få bort väggarna.
Då skulle jag ha bygg en sockellåda av tex vitt mdf, kan bli snyggt mycket snyggt att ställa dekorationer på etc. Annars så är det ju inte ju inga stora pengar att köpa ett snyggt laminatgolv till ett rum.
Ska man snåla så hade jag nog spikat på foderpanel som täcker springan, bara att säga att det är nya stilen ifall någon undrar.
Ska man snåla så hade jag nog spikat på foderpanel som täcker springan, bara att säga att det är nya stilen ifall någon undrar.
Klicka här för att svara