Goddagens gott folk.
Har under årets gång upptäckt att färgen på innertaket har börjat på att släppa. Området där färgen släpper är just intill murstenen så jag antar att det är värmen från när vi eldar som har skapat problemet.
Jag gissar vilt på att det är målat direkt på gipsskivor och det är ingen fuktskada vad jag kan se.
Huset är byggt 1954 så att färgen har gjort sitt kan jag förstå.

Tanken var att skrapa loss det färg som är löst, spackla, slipa och måla om på nytt. Men då kommer den stora frågan. Hur lyckas jag med att få samma struktur på det område som jag spacklar? Kanske svårt att se på bild, men den tidigare målningen är rätt så ojämn med gropar och kullar.

Tackar för tips

• Flagande vit färg på innertak nära murad yta, med ojämn textur och svarta tapeter med linjemönster i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Injen skrev:
Goddagens gott folk.
Har under årets gång upptäckt att färgen på innertaket har börjat på att släppa. Området där färgen släpper är just intill murstenen så jag antar att det är värmen från när vi eldar som har skapat problemet.
Jag gissar vilt på att det är målat direkt på gipsskivor och det är ingen fuktskada vad jag kan se.
Huset är byggt 1954 så att färgen har gjort sitt kan jag förstå.

Tanken var att skrapa loss det färg som är löst, spackla, slipa och måla om på nytt. Men då kommer den stora frågan. Hur lyckas jag med att få samma struktur på det område som jag spacklar? Kanske svårt att se på bild, men den tidigare målningen är rätt så ojämn med gropar och kullar.

Tackar för tips
Vill man ha det snyggt rollar man om hela taket så blir det enhetligt, men prova o rolla lokalt o se hur det blir.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.