Sent omsider har jag fyllt upp det sista i poolen idag. Jag märker då att det droppar från utsidan av bräddavloppet. Det verkar ha blivit en liten spricka i den plasten.

Är det någon som har förslag på hur jag kan täta det? Jag testade med akrylfog som jag hade hemma men det gick såklart inte. Det skulle behöva vara något som härdar fort och som kan fästa även när det är blött.

Annars är såklart alternativet att tömma ut den sista centimetern och låta det torka. Men vad är det som jag ska använda?

Jag förstår att jag kan byta hela bräddavloppet men det låter jag helst bli.

Mvh Mackk

Var det ingen som hade ett förslag? Jag har funderat på att kolla vad som används på båtar men det är en djungel.

Mvh Mackk

M Mackk skrev:
Var det ingen som hade ett förslag? Jag har funderat på att kolla vad som används på båtar men det är en djungel.

Mvh Mackk
Du bör nog ta ett par foton på hur det ser och var en spricka kan vara.

tec7 fungerar både som monteringslim, fogmassa och tätningsmassa – och fäster på de flesta material, även våta ytor. Det är vatten- och lufttätt och kan till och med användas för snabba reparationer under vatten. Tec7 kan ersätta akryl, silikon, polyuretan, butyl, trälim, fogmassa, fönsterkitt och mer.

Ofta spricker breddavloppen i nedre delen p g a restvatten som legat kvar där och fryst, men om det bara droppar lite så kan du ju köra poolen ett tag ifall du t ex vill bada över midsommar, och sedan tömma ur lite så breddavloppet blir tomt.

J jonaserik skrev:
Du bör nog ta ett par foton på hur det ser och var en spricka kan vara.
Ja, det ska jag göra. Det borde jag gjort från början. Just nu regnar det men ska fota när det blir bättre väder så det bättre syns var det droppar.

T tergo skrev:
tec7 fungerar både som monteringslim, fogmassa och tätningsmassa – och fäster på de flesta material, även våta ytor. Det är vatten- och lufttätt och kan till och med användas för snabba reparationer under vatten. Tec7 kan ersätta akryl, silikon, polyuretan, butyl, trälim, fogmassa, fönsterkitt och mer.
Detta lät lovande, tack!!

B bhus2021 skrev:
Ofta spricker breddavloppen i nedre delen p g a restvatten som legat kvar där och fryst, men om det bara droppar lite så kan du ju köra poolen ett tag ifall du t ex vill bada över midsommar, och sedan tömma ur lite så breddavloppet blir tomt.
Ja, det får nog bli så.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.