Hej,
Jag har blivit med badtunna och har gräv en grop för att få den lite lägre från trallen, Jag vill fråga om vad som är bäst att säkra upp sidorna som betår av mest småsten och delvis lite jord och sand. I botten tänkte jag mig kanske cellplast. Beshövs en stödmur ? En fuktspärr ? Djupet är 60 cm djupt från markkanten. Skiss av en badtunna nedgrävd i marken med stödstrukturer och trall ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är en liten skiss.

Tacksam för synpunkter om detta.
Peter

S
Det är bara en grop , lägg 10-15 cm kross i botten som dränering , samt se till att det inte blir bassäng i gropen och cellplast på krossen , tunnan kommer att stå stadigt

Tänkte kanske markduk och stenkross och väga av det och sedan ett lager med styrofoam. tankar om det ?

S
Har ingen betydelse vad du har under bara det är stadigt och inte sjunker , Cellplast under gör att det isolerar mot mark samtidigt snäll mot botten , skulle tänka mig någon form av tryckta brädor under baljan om det inte är hel botten på den
Det finns nog en avtappningskran och ett s.k. maskinrum på en sida av den , den delen måste du kunna komma åt på ett bra sätt lämpligt att en lucka görs i tralldäcket , var inte snål på den

Tack för bra inlägg, Jag kommer att göra en djupare del vid sdan om tunnan, På det viset så kommer eventuellt vatten hamna där och kan förhoppningsvis dräneras alternativt pumpas bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.