281 läst ·
2 svar
281 läst
2 svar
Råd om vägg i hygienrum
I det gamla fritidshuset ska det bli ett hygienrum, varmvattenberedare, tvättställ, duschkabin och antagligen också en toa, dock inte vattentoa. Det finns inga krav att det här ska följa några regler utan det ska göras bara på bästa sätt för oss att få en bra funktion.
Planen är att på spångolvet blir det en plastmatta med uppvik. Nedre halvan av väggarna blir det panel och ovanför upp mot tak en skiva som antingen målas eller har tapet, panel i taket.
Det jag funderar på är uppviket på mattan, skulle jag kunna sätta en stående 45x170 längs vägg mot golvet för att vika upp mattan på? Den 45x170 utgör samtidigt regel för att fästa panelen nertill, som kommer att sluta 100 mm över golv. Alternativet är att sätta skivor över hela väggen, och sätta panelen utanpå, men det känns lite onödigt och som "kaka på kaka".
Planen är att på spångolvet blir det en plastmatta med uppvik. Nedre halvan av väggarna blir det panel och ovanför upp mot tak en skiva som antingen målas eller har tapet, panel i taket.
Det jag funderar på är uppviket på mattan, skulle jag kunna sätta en stående 45x170 längs vägg mot golvet för att vika upp mattan på? Den 45x170 utgör samtidigt regel för att fästa panelen nertill, som kommer att sluta 100 mm över golv. Alternativet är att sätta skivor över hela väggen, och sätta panelen utanpå, men det känns lite onödigt och som "kaka på kaka".
Klicka här för att svara