1 910 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
råd om toalettstol! Akut!!
Vi fick en Ifö Sign Wc-stol av svärmor men när den skulle sättas in såg vi att den hamnar 10-15 cm ut från väggen nere vid golvet. Det ser ritkigt illa ut!
Ha letat runt på internet efter annat toalettstol som kan passa bättre, men svårt tt hitta och se en beskrivning på hur röret sitter under den.
Någon som vet vad man kan göra? Finns det någon toalettstol som kan passa vårt mått vi har?
Måttet är 11 cm från väggen till rörets början. Röret har en diameter på 11 cm.
Ha letat runt på internet efter annat toalettstol som kan passa bättre, men svårt tt hitta och se en beskrivning på hur röret sitter under den.
Någon som vet vad man kan göra? Finns det någon toalettstol som kan passa vårt mått vi har?
Måttet är 11 cm från väggen till rörets början. Röret har en diameter på 11 cm.
kolla på gustavsbergs artic .. den stolen är igentligen för bakåt gående avlopp men lev, med 90 muff som är sjysterbar
så den går att anpassa för golvmontage.. dock är den inte billig dryga 5 lappar... samt att den väger strax över 50 kilo....
Hittar du nån annan lösning så skriv den gärna här.. då jag är i precis samma situation själv!
så den går att anpassa för golvmontage.. dock är den inte billig dryga 5 lappar... samt att den väger strax över 50 kilo....
Hittar du nån annan lösning så skriv den gärna här.. då jag är i precis samma situation själv!
jag va inne på badrumsspecialisten och frågade. Han sa samma svar som du. Att man kunde använda gustavsbergen. Vi tyckte de va för dyrt för oss att ge nästan 5 papp så vi valde bort de. Vi satte upp alla våra badrumsmöbler i rummet och provade sätta dit dasstolen igen, nu ser de inte alls så dumt ut längre. Möblerna gör att man inte tänker på att den står lite längre ut.
Hoppas att det löser sig för dig också!!
Hoppas att det löser sig för dig också!!
Det finns adapters som man sätter i röret som flyttar stolen.. jag tror det är 20 eller 40 mm åt det håll man önskar.
Det stryper avloppet lite grann men gick fint för oss åtminstonde.
Kostar kanske 200:-
40mm kan vara ganska mycket om det är trångt..
/ Fredrik
Det stryper avloppet lite grann men gick fint för oss åtminstonde.
Kostar kanske 200:-
40mm kan vara ganska mycket om det är trångt..
/ Fredrik
Klicka här för att svara