3 197 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
behöver råd om placering av toalettstol!
Halloj!
Ska till att bygga helt ny gästtoalett på vårt entréplan, toaletten blir 1 meter bred och 1,3 meter lång, inte stor alltså... ska rymma toalettstol och handfat, toaletten rakt fram mot kortväggen, handfatet till vänster, ska även ha ett fönster ungefär i mitten av vänsterväggen. så långt, allt finemang. när vi rev upp golvet såg vi att katten också, regeln går precis i mitten av toaletten, alltså blir det krångligt om vi ska ha toalettstolen mot mitten av kortväggen. att ha den lite mer åt ena eller andra hållet är uteslutet. maken vill ha toaletten mot samma vägg som handfatet, men jag tror att det kan bli rätt trångt med benutrymme eftersom toaletten inte är så bred. Jag vill hellre ha den i hörnet.
Någon som har tips eller idéer på hur vi kan göra? Någon som har en toalett i hörnet? Synpunkter önskas!!
Ska till att bygga helt ny gästtoalett på vårt entréplan, toaletten blir 1 meter bred och 1,3 meter lång, inte stor alltså... ska rymma toalettstol och handfat, toaletten rakt fram mot kortväggen, handfatet till vänster, ska även ha ett fönster ungefär i mitten av vänsterväggen. så långt, allt finemang. när vi rev upp golvet såg vi att katten också, regeln går precis i mitten av toaletten, alltså blir det krångligt om vi ska ha toalettstolen mot mitten av kortväggen. att ha den lite mer åt ena eller andra hållet är uteslutet. maken vill ha toaletten mot samma vägg som handfatet, men jag tror att det kan bli rätt trångt med benutrymme eftersom toaletten inte är så bred. Jag vill hellre ha den i hörnet.
Någon som har tips eller idéer på hur vi kan göra? Någon som har en toalett i hörnet? Synpunkter önskas!!
Jo visst går det växla av golvregeln! Fast det var det jag menade med att det blir krångligt...
Jag tycker det vore smidigare att gå upp med rören i hörnet istället och ha toalettstolen där.
det är c/c 60 på reglarna vilket ju är tillräckligt, men vi kommer förstärka dem något pga att vi ska ha skiffergolv och särskilt under de nya väggarna vi byggt upp.
Är det ingen som har eller varit hos någon som har toalettstolen i hörnet? skulle vilja veta om det känns trångt eller om det är en helt ok lösning?
det är c/c 60 på reglarna vilket ju är tillräckligt, men vi kommer förstärka dem något pga att vi ska ha skiffergolv och särskilt under de nya väggarna vi byggt upp.
Är det ingen som har eller varit hos någon som har toalettstolen i hörnet? skulle vilja veta om det känns trångt eller om det är en helt ok lösning?
En granne ställde toan i en hörna, iofs i ett större badrum, och det blev utmärkt.
Då jag tror att detta till stor del handlar om tycke och smak lika mycke om om det verkligen är trångt så skulle jag själv köpa den tilltänkta stolen och ställa löst på provisoriskt golv innan jag tar beslutet. Då kan man ju provsitta och känna hur det är. Glöm nu bara inte av att den inte är inkopplad så det blir för långvarit. 

Klicka här för att svara