Störst belastning blir ju på regeln längst ut. Finns det möjlighet att ha en fästpunkt i mitten på den och sedan upp i taket?

Kan du det hade jag (nästan) vågat med 45x95 och absolut 45x120

Kanske en snygg smidd skruvad sak?
 
nimhed skrev:
Störst belastning blir ju på regeln längst ut. Finns det möjlighet att ha en fästpunkt i mitten på den och sedan upp i taket?

Kan du det hade jag (nästan) vågat med 45x95 och absolut 45x120

Kanske en snygg smidd skruvad sak?
Nej, men jag tänkte en sån lösning från början. Tyvärr är det nästan 4 m i tak att jag kan inte stå och balansera med slagborr och försöka göra ett bra fäste. Sånt är det värsta jag vet! Men jag kommer köra med förslaget som Tlundberg kom med, att limskruva 6 st. 120 mm reglar, kanske färre, till en bjälke och ha tre såna. Det känns som enkel lösning.
 
Det är inte ofta man hör någon säga tyvärr framför 4m i takhöjd ;)
Glöm inte och redovisa slutresultat. Lycka till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.