Hej
Jag har idag en dusch i oisolerat utrymme med glesat golv på altanen. Har nu förberett för att bygga ut det så förbränningstoaletten också får plats där. Står idag en väldigt sliten duschkabin som jag skall byta ut.
tänkte mig ev ett tätt plankgolv med utlopp för duschkabin och handfat. Vill ha det isolerat så man kan vara där till ett par minusgrader men vill inte isolera sönder det med rädsla för mögel. Idag är det plasttak, samam som altanen. Det är begränsat med takhöjd också.
Sommarstugan har 50mm isolering i väggarna. 100 mm i tak och golv och det drar friskt från fönster. Är inte ute efter "modern" standard men vettig lösning för att slippa duscha "utomhus" som idag sena höstkvällar och tidig vår.

Skall man använda styrolit? Stenull? Vill inte plasta. Det står helt utan värme 3 månader om året.

Hur löser du att det inte fryser i vatten ledningarna när det är oisolerat?

R RoseNylund skrev:
Hur löser du att det inte fryser i vatten ledningarna när det är oisolerat?
Jag stänger stugan under värsta vintern. Tömmer vattensystem och tar hem pump och blandare. Det klarar ner mot 4 minus på nätterna utan att frysa om det är lite mildare på dagarna. Det första som fryser är slangarna till duschen.

J Jolinfoto skrev:
Jag stänger stugan under värsta vintern. Tömmer vattensystem och tar hem pump och blandare. Det klarar ner mot 4 minus på nätterna utan att frysa om det är lite mildare på dagarna. Det första som fryser är slangarna till duschen.
Blås ur systemet med tryckluft. Klarar då alla -grader.

• Gilla
RoseNylund
  • Laddar…
O Olov Lundkvist skrev:
Jag har en lågpunkt det fungerar bra.

O Olov Lundkvist skrev:
Det är det inte en dålig ide.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.