Har rivit golv i våran ”nya” lägenhet i köket och är rätt övertygad om att det är asbestlim (svartlim) som är limmat tillsammans med massonit skivor direkt på betongen.
Anledningen att jag har tagit bort en del av massoniten är för att jag upptäckte gammal (död) ohyra från förr som jag ville få bort.
Jag vill helst inte riva mer nu när jag fått bort ohyran och undrar om jag kan använda mig av flytapackel över ytan för att få bort ojömnheterna och sedan lägga ett laminatgolv på sen.
 
  • Kök under renovering med delvis borttaget golv och väggbeklädnad, exponerad betong och rördragningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Du har risk för emissioner om du gömmer sådana skikt under den nya mattan
 
  • Gilla
Tomuchu
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.