Paul-Staffanstorp
J jockebq skrev:
Angående hörnet så sitter det butylgummi i både vinkeln samt över brunnen. Dock är det täckt av hörnbitarna på bilderna jag la upp förut.
Ja, det är den bästa lösningen jag själv med kommit fram till. :)

J jockebq skrev:
Jag är nöjd med lösningen.
Det är ju absolut det viktigaste. :)


Vill bara visa att det går och trolla trots golvvärme men man fick vara försiktig med bilmaskinen. :p
Inredning av ett byggprojekt med exponerade vattenrör och mätare på en trävägg, över ett upphackat golv för golvvärmeinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja, det är den bästa lösningen jag själv med kommit fram till. :)



Det är ju absolut det viktigaste. :)


Vill bara visa att det går och trolla trots golvvärme men man fick vara försiktig med bilmaskinen. :p
[bild]
Det hade jag inte vågat. Blev dock imponerad över hur väl det syntes på värmekameran. Så det kan jag rekommendera om någon är osäker på vart slingorna ligger. Se bara till att värmen har vart avstängd och sval, för att sen slå på den och vänta typ 15 min innan det syns på värmekameran.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
J jockebq skrev:
Blev dock imponerad över hur väl det syntes på värmekameran. Så det kan jag rekommendera om någon är osäker på vart slingorna ligger
Ja, det var väldigt intressant att se faktiskt... (y)

Vi körde på känn... :p:rofl:
(men med slingan avstängd...och den går ju att laga om det skulle hänt något)
 
Jag vill minnas att jag flexade ut nivåskillnaden över typ 20cm innan jag tätskikta, sen spacklade upp med fix eller om jag bara bakade under med fix.
Alltså för att få bort dom tvära kanterna vid brunnen, var också 60x60 plattor
 
nino nino skrev:
Jag vill minnas att jag flexade ut nivåskillnaden över typ 20cm innan jag tätskikta, sen spacklade upp med fix eller om jag bara bakade under med fix.
Alltså för att få bort dom tvära kanterna vid brunnen, var också 60x60 plattor
Skakar om tråden lite!

Detta är precis som jag tänker göra, tycker du fortfarande det var en bra lösning? En plattsättare jag pratade med nämnde precis din teknik...
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Skakar om tråden lite!

Detta är precis som jag tänker göra, tycker du fortfarande det var en bra lösning? En plattsättare jag pratade med nämnde precis din teknik...
Har bara gjort det badrummet med så stora plattor och med den brunnen, har som tur är inte hört nåt från kunden så jag hoppas och tror att det blev bra
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.