Har varit medlem relativt länge men mest läst och lärt mig.

Nu har jag dock en fråga.
Jag ska bygga mig ett dubbelgarage på 7*11m (77kvm) och ska dela av för en "förrådsdel/hobbyrum".
Då kommer frågan, blir ett garage för 2bilar och mekutrymme på 7*7meter onödigt trångt?

Jag kan ju gå ner på "hobbyrummet" till 3*7m för att få en extra meter på längden i garaget men behövs den extra metern verkligen i garaget?

Om någon har någon åsikt i ämnet så skulle jag bli glad!

/Knut
 
Hoppas att det räcker, för vårt dubbelgarage är bara 6.50 brett och 7.20 långt. Vi ska visserligen bara ha en av bilarna i garaget, resten blir förråd, cyklar, moped mm
 
Nog räcker det, men ett garage kan ju aldrig bli för stort.....man kommer alltid ångra sig att man inte byggde ändå större(man fyller det bara med mer skit).

Jag har ett dubbelgarage på 40kvm, försöker hålla det rätt rent på prylar, hyllor efter hela väggarna i taket.
2st bilar + skoter och arbetsbänk ryms....sen har jag andra rum för skrot och hobby jobb(typ snickerimaskiner).
 
Det mekgarage jag har idag är 6x8m och det är lite för litet. Missförstå mig inte. Det är hyffsat stor och många skulle ju döda för att ha tillgång till ett sådant garage men det är för litet. Jag hade gärna sett att det var 7m djupt så man hade haft plats mellan port och bil och mellan bänk och bil. Nu får man mer eller mindre knö sig förbi.

Sen skulle det gärna varit 9m brett också så hade man kunnat få in en förvaringshylla längs ena sidan eller några skåp eller så.
 
Du behöver knappast en meter extra på längden, utan i såna fall på bredden. 7x7 skulle dock ha räckt gott och väl för mig. Vid stormek får du väl i värsta fall köra ut en av bilarna tillfälligt...
 
Jag har varit och mätt på farsans garage där jag har varit och mekat en hel del.
Det garaget är ca 6.2 långt. Men då blir det lite trångt bakom bilen när man mekar i "framänden".

Så nog borde 7 meter vara ok! 80cm längre än hemma hos far.

Eftersom jag är så velig kanske man ska ta och bestämma sig för 7.5m långt och 7meter brett.

Tack för bra och konstruktiva kommentarer.

/Knut
 
Jag har ett 7*7 meters garage med inte allfr mycket skit i det (änsålänge), tycker det funkar kanon....

Hittade ingen bild med bilen/bilarna på platts tyvärr
 
  • DSC05403.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.