pdov
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 509 andra personer (51%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 716 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 729 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Nästan så jag funderar på att skaffa en...

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
dof dof skrev:
Tänkte mer på att alternativ 3 inte är valbart i quizet 😁
Aha jag tänkte inte ens att den ej var valbar 😂

kisumisu
H Harald Blåtumme skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 729 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Nästan så jag funderar på att skaffa en...
Gör det speciellt om du bor i egen villa för då blir det förutom bättre körkomfort även en billig bil att köra med!

Börjar finnas hyffsade modeller på begagnatmarknaden så behöver inte kosta så mycket heller i inköp!

T ex Kia Niro är en fin bil till hyffsad ekonomi och storleksklass. Billig äga i försäkring, inköp, går mycket enkelt byta vinter/sommar däck själv på, 7års garanti som följer med bilen och service är heller inte helt tokigt pris 3000mil/2år. Köp dock årsmodell 23+ så får du även ett eluttag till bilen V2L (eluttag från bilen 230v 16A). Perfekt till stugan utan el, om man vill driva nån elgrejor nånstans det ej finns el, strömavbrott eller helt enkelt ladda en annan elbil (eller pluginhybrid, som jag testat göra). Enda elaka jag hittils har att säga om just den här bilen är att snabbladdning är lite kass men det kan man kanske stå ut med när man ändå långsamladdar mest hemma och med tanke på att andra modeller ännu kostar mer i inköp.

Redigerat:
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 573 andra personer (17%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 689 andra personer (51%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 513 andra personer (73%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 6/10 rätt, vilket är är Ok för jag har inte så mycket faktakunskaper i quizet "Kan du ladda elbilen?"

"...Vad kostar det att ladda en Tesla Model Y long range med bakhjulsdrift (batteri ca 77 kWh, 568 km räckvidd) från helt tomt till 100% fullt batteri, om elpriset är 2 kr? Bortse från eventuella laddförluster..."

Dessa frågor -som jag hade rätt på- påminner om de klassiska:
"...när jag var tio år var min syster dubbelt så gammal som jag var, hur gammal är hon nu när jag är trettiofem..."

• Haha
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 645 andra personer (73%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 454 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 460 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 477 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"

Nu har jag ju laddhybrid och frugan har elbil sedan många år tillbaka. Nästan så att det är fusk...

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.