3 211 läst ·
75 svar
3k läst
75 svar
Quiz: Kan du ladda elbilen?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 823 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 991 andra personer (92%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 253 andra personer (92%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 341 andra personer (92%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 347 andra personer (92%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 822 andra personer (32%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 399 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 379 andra personer (51%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 537 andra personer (91%) som har gjort quizet "Kan du ladda elbilen?"
dof skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en slags snabbladdare kontakt. Om det är nån äldre standard.
Jag har hittils sett dessa bara i Finland. Finns kanske även i Sverige. Men jag laddar ju 99% hemma eller på nyare stationer som Okq8 på längre sverigeresor.
CHAdeMO verkar den heta.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Försöker dock ladda bilen här på Motonet
Logga in
Skapa konto
18cent kWh (ganska precis 2 kr kWh).
Plus att dom har prepaid, laddar du kortet med 50€ saldo får du 10€ extrasaldo dessutom 👌
Men blir som sagt även i 90% av fall längre resor i Sverige jag tar hybridbilen just pga laddningspriserna. Som ni ser är helt annorlunda i Finland vs Sverige.
Men Sverige vill ju inte bli fossilfritt.....och på den svenska Motonet (som ägs av samma företag) lyser laddplatserna bara med sin frånvaro!
Så här får man som sagt köra med billig bensin på längre resor :}
Bra ha två olika typer av bilar. Tycker dock mest om att köra med elbilen som är annars roligare köra och billigare serva och lär nog bli även mindre problem med än hybriden, på längre sikt. Men plugin hybriden var ju inkörsporten till eldriften och som sagt väldigt billig köra längre resor i Sverige!
Redigerat: