3 685 läst ·
78 svar
4k läst
78 svar
Quiz: Kan du kabeln?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 923 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 705 andra personer (82%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
K Kane skrev:
Precis så, den frågan är helt fel!snaggletooth skrev:
Det som visas på bilden i fråga 7 är knappast en "kabel". Det där är en aktiv elektrisk apparat som gör någon form av omvandling av den elektriska signalen. Den hör inte hemma i quizet över huvudet taget.
Dessutom finns det ingenting på bilden som faktiskt är en SCART-kontakt. Det som syns är en platt europakontakt för nätspänning och det andra är en kontakt jag aldrig sett förut.
Så här ser en riktig SCART-kontakt ut:
https://vikiwat.com/userfiles/productimages/31286/product_large_50458.jpg
Så här ser den vanligaste typen av SCART-adapter ut:
https://www.dhresource.com/webp/m/0x0/f2/albu/g20/M00/55/BD/rBVaqGFqQniAcNN1AAJsHQwqfVk384.jpg
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 236 andra personer (62%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Kan bara hålla med, vad som ligger i påsen är oklart, kontakten i sig skulle kunna vara en fördelningslist till ledlampor eller något liknande. Någon SCART är det då rakt inte. Hela quizzet var lite skum, på fråga 1 t ex ser man ju inte det enda man behöver se ordentligt, själva kontakten.O Oldfart skrev:Precis så, den frågan är helt fel!
Det som visas på bilden i fråga 7 är knappast en "kabel". Det där är en aktiv elektrisk apparat som gör någon form av omvandling av den elektriska signalen. Den hör inte hemma i quizet över huvudet taget.
Dessutom finns det ingenting på bilden som faktiskt är en SCART-kontakt. Det som syns är en platt europakontakt för nätspänning och det andra är en kontakt jag aldrig sett förut.
Så här ser en riktig SCART-kontakt ut:
[länk]
Så här ser den vanligaste typen av SCART-adapter ut:
[länk]
AllramEest
Renoverare
· Stockholms län
· 124 inlägg
AllramEest
Renoverare
- Stockholms län
- 124 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 579 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 270 andra personer (7%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"