Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 923 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

Kul med quiz men den här var inge vidare 😂

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 979 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

J
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 2 705 andra personer (82%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 119 andra personer (94%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

O
K Kane skrev:
Hur får du detta till en Scart-adapter? Har du någon annan bild på dylik tingest?
snaggletooth snaggletooth skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 388 andra personer (99%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Men den här var en ren chansning då inget av svaren verkade stämma (någon SCART-adapter är det inte), mer en LED-driver med grenuttag.
Precis så, den frågan är helt fel!

Det som visas på bilden i fråga 7 är knappast en "kabel". Det där är en aktiv elektrisk apparat som gör någon form av omvandling av den elektriska signalen. Den hör inte hemma i quizet över huvudet taget.

Dessutom finns det ingenting på bilden som faktiskt är en SCART-kontakt. Det som syns är en platt europakontakt för nätspänning och det andra är en kontakt jag aldrig sett förut.

Så här ser en riktig SCART-kontakt ut:
https://vikiwat.com/userfiles/productimages/31286/product_large_50458.jpg

Så här ser den vanligaste typen av SCART-adapter ut:
https://www.dhresource.com/webp/m/0x0/f2/albu/g20/M00/55/BD/rBVaqGFqQniAcNN1AAJsHQwqfVk384.jpg

• Gilla
reez
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 2 236 andra personer (62%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

O Oldfart skrev:
Precis så, den frågan är helt fel!

Det som visas på bilden i fråga 7 är knappast en "kabel". Det där är en aktiv elektrisk apparat som gör någon form av omvandling av den elektriska signalen. Den hör inte hemma i quizet över huvudet taget.

Dessutom finns det ingenting på bilden som faktiskt är en SCART-kontakt. Det som syns är en platt europakontakt för nätspänning och det andra är en kontakt jag aldrig sett förut.

Så här ser en riktig SCART-kontakt ut:
[länk]

Så här ser den vanligaste typen av SCART-adapter ut:
[länk]
Kan bara hålla med, vad som ligger i påsen är oklart, kontakten i sig skulle kunna vara en fördelningslist till ledlampor eller något liknande. Någon SCART är det då rakt inte. Hela quizzet var lite skum, på fråga 1 t ex ser man ju inte det enda man behöver se ordentligt, själva kontakten.

• Gilla
cbrolin och 1 till
  • Laddar…
Purre
S stensäter skrev:
t ex ser man ju inte det enda man behöver se ordentligt, själva kontakten.
Det står "MI CABLE" på lappen på ena kabeln. Man ser även att den är fasad på båda kortsidorna vilket displayport inte är.

Purre Purre skrev:
Det står "MI CABLE" på lappen på ena kabeln. Man ser även att den är fasad på båda kortsidorna vilket displayport inte är.
Stämmer, och det är det man tar det på. Min poäng var att jag tycker det var svårt att se.

• Gilla
Purre
  • Laddar…
AllramEest
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 579 andra personer (93%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 3 149 andra personer (82%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

Attitudeswe
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 270 andra personer (7%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 3 217 andra personer (82%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 933 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?" så kan det gå efter varit nyfiken i alla år ,,,, Hasse

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.