På konsumentens sida
· 3 407 inlägg
Quiz: Kan du kabeln? https://www.byggahus.se/quiz/426-kan-du-kabeln
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 1 andra personer (2%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 77 andra personer (90%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Ett par av kablarna var ju rena chansningar (och fel), och då tycker jag ändå att jag har bra koll. SCART-adaptern hade jag aldrig plockat exempelvis. Apple-kabeln var ju dessutom bara delar av den, hade kunnat vara vad som helst (jag chansade rätt baserat på färgnyansen).
Ett par av kablarna var ju rena chansningar (och fel), och då tycker jag ändå att jag har bra koll. SCART-adaptern hade jag aldrig plockat exempelvis. Apple-kabeln var ju dessutom bara delar av den, hade kunnat vara vad som helst (jag chansade rätt baserat på färgnyansen).
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 93 andra personer (76%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 139 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Ett par knepiga frågor:
Nej, EKK kallas inte kulo, det är EKRK som har fått ärva namnet "kulo".
Kulo, eller Kuhlo, är från börja plåtmantlad kabel för fast förläggning inomhus i torra utrymmen.
Det är fullt tillåtet att lägga EKK i rör. Troligen även EQXQ; jag har aldrig brottats med den.
Det är även tillåtet att lägga lite alla möjliga sladdar i rör beroende på vad man ska ha dem till. En vanlig SKX kan ligga i ett rör fram till någon givare tex, även om en yrkesutövande elmänniska skulle välja något annat.
Ett par knepiga frågor:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kulo, eller Kuhlo, är från börja plåtmantlad kabel för fast förläggning inomhus i torra utrymmen.
Det är fullt tillåtet att lägga EKK i rör. Troligen även EQXQ; jag har aldrig brottats med den.
Det är även tillåtet att lägga lite alla möjliga sladdar i rör beroende på vad man ska ha dem till. En vanlig SKX kan ligga i ett rör fram till någon givare tex, även om en yrkesutövande elmänniska skulle välja något annat.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 321 inlägg
Tack! Nu har jag bytt ut fråga 10 och ändrat i fråga 4 och hoppas det är mer rätt.Fotografen skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 139 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Ett par knepiga frågor:
[bild]
[bild]
Administrator
· Skåne
· 8 321 inlägg
Apple-kabeln är en sån här som vi hade liggande i "stora kabellådan": https://www.apple.com/shop/product/...c2a2f3d2bb249c9146d2772367008de413b7977d4bf16pacman42 skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 77 andra personer (90%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 182 andra personer (71%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 264 andra personer (99%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Lite tur på en fråga men jag tar det
Lite tur på en fråga men jag tar det
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 266 andra personer (88%) som har gjort quizet "Kan du kabeln?"
Scart-adapter? EKRK i uthuset??
Scart-adapter? EKRK i uthuset??