5 298 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Pyrolysugn brevid kylskåpet, hur är det?
Hejsan
Har letat på forumet men svaren är lite motstridiga.
Hur är det med detta, kan jag ha pyrolysugnen i ett högskåp bredvid det fristående kylskåpet? Det blir alltså bara en skiva mellan dem..
En del säger att det är jättedumt och andra säger att det är inga som helst problem.
Erfarenheter?
Finns inget annat riktigt bra alternativ att placera ugnen.
Har letat på forumet men svaren är lite motstridiga.
Hur är det med detta, kan jag ha pyrolysugnen i ett högskåp bredvid det fristående kylskåpet? Det blir alltså bara en skiva mellan dem..
En del säger att det är jättedumt och andra säger att det är inga som helst problem.
Erfarenheter?
Finns inget annat riktigt bra alternativ att placera ugnen.
Jag har min brevid, har inte upplevt några problem rent tekniskt. Det som man kan tänka på är hur kylskåpsdörren öppnas, min ugn har en del detaljer är i vägen då dörren är hängd med gångjärnen mot ugnen. Dvs den tar i om man skall öppna den fullt.
Sedan är det en glasskiva på ugnen som är lätt att stöta i då man tar in och ut grejer ur kylen då man har den hängd åt andra hållet.
Min lösning blev att jag har frysen brevid, det är inte så mycket glas och grejer i denna som kan skada ungsglaset.
Sedan är det en glasskiva på ugnen som är lätt att stöta i då man tar in och ut grejer ur kylen då man har den hängd åt andra hållet.
Min lösning blev att jag har frysen brevid, det är inte så mycket glas och grejer i denna som kan skada ungsglaset.
Ok, det va ett bra tips. Här kommer gångjärnen inte att vara på sidan där ugnen sitter utan på andra sidan så det borde vara lugnt. Tänkte mest om ugnen blir så varm när man kör pyrolys att den sabbar kylen eller nått.
Hej
Att sätta en ugn bredvid ett kylskåp skall inte vara några problem, man skall däremot vara försiktig med just ugnar med pyrolys. Vi har själv en SMEG ugn som nyligen exploderade när pyrolysprogramet kördes. Har hört fler som har haft samma problem. Leder kanske till funderingar kring just dessa ugnar. I övrigt har vi varit väldigt nöjda med denna ugn.
Att sätta en ugn bredvid ett kylskåp skall inte vara några problem, man skall däremot vara försiktig med just ugnar med pyrolys. Vi har själv en SMEG ugn som nyligen exploderade när pyrolysprogramet kördes. Har hört fler som har haft samma problem. Leder kanske till funderingar kring just dessa ugnar. I övrigt har vi varit väldigt nöjda med denna ugn.
Men va h*lsike?!? Hur ska man våga pyrolysa då med småbarn osv.. Jag får ju smita hem på lunchen från jobbet och pyrolysa i smyg. =)
Tänkte köpa en Samsung ugn, har hört att de är bra.
Den får sitta bredvis kylen, hoppas det funkar då.
Tänkte köpa en Samsung ugn, har hört att de är bra.
Den får sitta bredvis kylen, hoppas det funkar då.
Faktiskt "exploderade" min ugn också då den var ny. På denna satt det ett härdat glas längst ut, och jag råkade toucha de med en glasskål precis på kanten, och sedan fick jag dammsuga glassplitter i 2 dagar.
Därav tipset att inte ha kylöppningen mot ugnen, det är lätt hänt att man slår i.
Därav tipset att inte ha kylöppningen mot ugnen, det är lätt hänt att man slår i.
Klicka här för att svara