6 703 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Putsning/Slät putsyta/Filtning
Ska ge mig på att putsa mitt garage till våren. Ska grunda det först med rödgrund, sen fästa galvat putsnät. Sen lägger jag på ca 15 mm utstockningsbruk-B i två omgångar, är det tänkt. Det finns ju nåt som heter "filta" och det är den utmaningen jag ska ge mig på. Jag vet att det kan vara svårt för en amatör men jag vet att jag klarar det. Jag har inte brått och det får ta den tid det tar. Tänkte ta och göra baksidan av garaget först till "det sitter i kroppen".
Har sett några hus och murar här i närheten och den putsytan de har lyckats få fram, ja, den är jäklar i det suverän. Och det är traditionell putsning, inget annat. Jag såg när de höll på, men jag borde ju ha stannat och snackat lite.
Har sett att Finja har filtningsbruk, men Maxit kan jag inte hitta nåt hos.
Har sett några hus och murar här i närheten och den putsytan de har lyckats få fram, ja, den är jäklar i det suverän. Och det är traditionell putsning, inget annat. Jag såg när de höll på, men jag borde ju ha stannat och snackat lite.
Har sett att Finja har filtningsbruk, men Maxit kan jag inte hitta nåt hos.
nja, inte riktigt. fast har du svaret på det så berätta gärna. jag var lite otydlig, det erkänner jag. jag undrar mest vad det kan ha varit för bruk de här killarna använda, på husen och murarna som blev så himla fina. jag snackade ju aldrig med dem, annars hade jag frågat. givetvis var de oerhört skickliga att få till en fantastiskt fin o jämn yta, så det beror så klart inte bara på bruket, det fattar jag med. men jag har undrat: vad kan det ha varit för bruk? det är frågan.
mvh
mvh
Klicka här för att svara