Hej,

Vi har problem med att putsfasaden spruckit & att färgen flagnar på olika ställen. Fråga mig inte vilket putssystem det är då jag inte är kunnig på puts alls :( Misstänker att detta beror på att vatten letar sig ner på baksidan och att det sedan spruckit de senaste 2 vintrarna. Detta förklarar dock inte varför enbart färgen flagnar på vissa ställen... Färgen är för övrigt Sadolins putsfärg då jag har fått ärva burken från säljarna. Tänkte nu ge mig på att försöka laga och om jag inte lyckas ta in en firma för åtgärd.

Som första åtgärd vill jag sätta något sorts överbleck mellan panelerna och putsfasaden för att vatten inte ska rinna på baksidan. Vad tror ni om detta?

I ett andra steg vill jag knacka bort defekterna, putsa upp och måla på nytt.

Och i steg 3 vill vi byta ut putsen mot fasadpanel som den på bilden. Vad tror ni om vindskydd här? Kan man ens ha det på putsfasad eller måste det ventileras?

Tar tacksamt emot tips och råd men är inte sugen på om man har en massa negativt att säga.

• Modern byggnad med två garageportar och en elbilsladdstation på en asfalterad uppfart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med flaggande färg, dörr, trappa, skylt "Montera överbleck", grå byggnad, asfalterad mark.
    Skapa konto
  • Modernt hus med stora fönster, träbeklädnad och tegelvägg.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.