2 544 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Putsbruk eller 6 mm gips?
Jag har med hjälp av en vinkelslip och huggmejsel fräst ur ett spår i vardagsrummsväggen (putsad tegel och lättbetong), strax ovanför golvet. Spåret är 16 cm högt och 25 mm djupt och löper längs med nästan alla väggar. I spåret har jag lagt 8 st 16 mm VP-rör (för att installera LexCom Home) och nu funderar jag på hur man bäst skall täcka för.
Alternativen är väl antingen putsbruk eller en 6 mm gipsskiva som sedan spacklas. Några förslag på vad som är mest lättarbetat?
Alternativen är väl antingen putsbruk eller en 6 mm gipsskiva som sedan spacklas. Några förslag på vad som är mest lättarbetat?
Klicka här för att svara