Jag har med hjälp av en vinkelslip och huggmejsel fräst ur ett spår i vardagsrummsväggen (putsad tegel och lättbetong), strax ovanför golvet. Spåret är 16 cm högt och 25 mm djupt och löper längs med nästan alla väggar. I spåret har jag lagt 8 st 16 mm VP-rör (för att installera LexCom Home) och nu funderar jag på hur man bäst skall täcka för.

Alternativen är väl antingen putsbruk eller en 6 mm gipsskiva som sedan spacklas. Några förslag på vad som är mest lättarbetat?
 
Lättast är att putsa. ;)
 
Ok, har aldrig provat det förut så det blir en utmaning! Är bara orolig att det kommer bli ojämnt...
 
T-34 skrev:
Är bara orolig att det kommer bli ojämnt...
Övning ger färdighet! ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.