Håller på att göra ett nytt badrum hemma har reglat upp golvet och dragit allt avlopp och limmat dit golvspån. Kruxet nu är att jag har 2 ytterväggar i blåbetong de övriga 2 är innerväggar plyfa spån. Som bilderna visar innan och efter har jag gipspusat upp 50-60mm på de 2 ytterväggarna och dragit in avlopp samt vatten i ytterväggen vilket bör klara sig från frost då jag tänkte ha varm golvvärme på "är sj röris så". Egentligen borde jag reglat och satt plyfa gips ytterväggarna också men nu vart det så här. Problemet är att väggarna inte är helt jämna och raka efter min putsning så frågan är hur jag löser det enklast spackla och isfl vad för spackel bär upp kakel eller limma våtrumsgips på min putsning, men då faller det lite att min golvbrunn till duschen inte hamnar i mitten vilket jag planerat sen att det blir lite luft mellan våtrumsgipset på ställena där det inte blir lim och då kanske mina vattenrör i väggen inte blir frostfria, sen att hänga en stor kommod i det inte är det bästa?. Vet inte hur raka och från skavanker väggarna behöver vara för att sätta kakel på, kanske är lättare att välja mindre kakelplattor. Så spackla på gipsputsen det jag gjort fel eller limma våtrumsgips på väggarna?
innan och efter håller en planka som visar att det skiljer ca 1-8mm här och där typ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
innan och efter håller en planka som visar att det skiljer ca 1-8mm här och där typ.
Kanske skall bifoga att duschen blir i hörnan med en yttervägg på min puts och en innervägg med plyfa, gips.
Men hur putsar jag rakt om det är lite bulor på mitten och så om jag vill putsa så lite som möjligt eller finns det mindre avdragsbanor att köpa än 10mm?
Spackla i ojämnheterna med en spackelspade och "stocka" sedan av av med rätskivan som du har på bilden.
Hur svårt kan det vara liksom?
Annars får du låta din plattsättare göra det för han kommer aldrig att vilja sätta plattor på det underlaget
Hur svårt kan det vara liksom?
Annars får du låta din plattsättare göra det för han kommer aldrig att vilja sätta plattor på det underlaget
Ah bra tips, tack! något tips på spackel som håller upp kakel och inte torkar innan man hunnit blanda det för misstänker att sandspackel och våtrumsspackel inte är till för att bära kakel utan det måste vara cementbaserat?
Klicka här för att svara