Hej,

Jag har kikat på ett trähus från 50 talet som nyligen renoverats och fått putsad fasad.

Jag har ännu inte fått någon dokumentation men ställer frågan till er.
Hus ställer ni er till ett äldre trähus som fått putsad fasad?
 
M
Beror helt och hållet på vilket putssystem som använts. Har det fått enstegstätad tunnputs med cellplastisolering, tjockputs typ serporoc med stenullskivor eller revetering på gammalt vis med kalkbruk på snedställda brädor och vassmatta? Etc...
 
Hej MaxPax,

Förhoppningsvis får jag svar på detta imorgon.
Jag är själv inte speciellt kunnig men det jag kunde se och känna var att putsen var tjock och hade en luftspalt mellan.

Vilken av de 3 du nämt ovan är bäst och sämst och varför?
 
Tjockputs på vassmatta eller stenull är bra men cellplast och/eller tunnputs är kass.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.