Jag vill putsa en öppenspis hyfsat slät. Just nu ser den ut som på bilden nedan. Hur ska jag gå tillväga? Ska jag försöka knacka ner teglet så slätt det går (med risk för att stenarna spricker?) och sen putsa? Ska jag bara putsa upp mellanrummen med en helvetas massa bruk? Behövs armering? Hilfe 😅🥲
Putsa till det blir slätt är väl vad man skal göra. Borde inte vara något problem.
Men varför? Ändra utseende? Skall det målas efteråt? Vitt? Skulle det inte funka att måla direkt utan att putsa då? Och behålla den lite unika strukturen, men göra den lite diskretare. Killgissningar i mängd. hm hm Seriösa förslag menar jag såklart😁
Men varför? Ändra utseende? Skall det målas efteråt? Vitt? Skulle det inte funka att måla direkt utan att putsa då? Och behålla den lite unika strukturen, men göra den lite diskretare. Killgissningar i mängd. hm hm Seriösa förslag menar jag såklart😁
Vadå, tycker du inte att den är diskret? 😅😉O skrev:
Putsa till det blir slätt är väl vad man skal göra. Borde inte vara något problem.
Ja, för att ändra utseende. Jag har svårt för att se det vackra i den som den står nu. Att bara måla hade kanske funkat men tror nog ändå att jag skulle vilja ha den slät 😅 kan också vara sjukt taggad på att testa putsa. Men tror du att det går att bara köra, utan armering eller så?
Tack för heads up, jag ska täcka utav bara fan. Golvet ska ändå bytas hela vägen ner till betongen men det är nog skönt att täcka ändå 😊N neo11 skrev:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 357 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 357 inlägg
Då räcker det att lägga en masonitskiva emot.
Och måla sen med weber cal 246
https://www.se.weber/fasad-puts-och...m/kalkbruk-kalkfarg/webercal-246-kalkfarg-vat
Och måla sen med weber cal 246
https://www.se.weber/fasad-puts-och...m/kalkbruk-kalkfarg/webercal-246-kalkfarg-vat
Klicka här för att svara