Hej!

Jag har en blottad tegelvägg som är ca 60-70 cm bred och kanske 2,5 meter hög. Jag tror det är cementbruk som varit putsat utanpå teglet tidigare. Ca 2 cm tjockt lager.
Nu undrar jag vad som är enklast och bäst om jag vill dölja teglet igen. Gipsskiva? cementbruk? eller annan form av bruk?
Om bruk är det som är bäst, behöver man göra någon form eller kanske armera för att det ska fästa bra? Och vara säker på att det stannar kvar. Eller är det bara att "smeta på"?

/Jonas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.