Hej! Min första post här. Jag ska byta kök i påsk och ska regla på en putsad betongvägg som köket sen ska monteras på.
Infästningen i putsade tegelväggen måste ju vara av absolut starkaste sort då hela köket ska hänga i den.
Mycket håligheter finns det i väggen när man borrar också.

starkaste tipsen på montering av reglar 2tum-2tum tas tacksamt emot.

Med vänlig hälsning,
Johan Rex
 
Jag brukar köra vanlig plastplugg (brun eller blå) eller spikplugg, men innan jag drar i pluggen sprutar jag in pl400 i hålet. Gärna efter att man dammsugit hålet.
 
Larsa Larsa skrev:
Jag brukar köra vanlig plastplugg (brun eller blå) eller spikplugg, men innan jag drar i pluggen sprutar jag in pl400 i hålet. Gärna efter att man dammsugit hålet.
Hej!
Tack för svaret - låter du PL400 sörjan torka med pluggen innan du drar i skruven
 
Nej drar i skruven direkt, sen när det torkat klarar den lasten
 
JRX JRX skrev:
Hej! Min första post här. Jag ska byta kök i påsk och ska regla på en putsad betongvägg som köket sen ska monteras på.
Infästningen i putsade tegelväggen måste ju vara av absolut starkaste sort då hela köket ska hänga i den.
Mycket håligheter finns det i väggen när man borrar också.

starkaste tipsen på montering av reglar 2tum-2tum tas tacksamt emot.

Med vänlig hälsning,
Johan Rex
Gjorde nyligen en köksrenovering åt grabben i familjen. Allt var ”rödtegel” och puts. Använde ankarmassa till rubbet. Du lär kunna hänga huset i dessa infästningar utan att det händer nåt.
Gängstång i hålen och allt är klappat o klart.
Kanske överkurs men jäkligt hållbart.
Kör hårt!(y)
 
Strunta i färgad plastplugg och hittepålösningar. :D

Använd en fasadplugg av bra kvalitet, i nylon, och lägg i putsen i ”nyttolängden”. Dvs. 45mm
Plus putsen plus 70mm för en vanlig fasadplugg.
 
Tack för bra svar!
Det kommer bli Ankarmassa o plugg.
Nu är det påsk o dags o bygga
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.