Hej
Jag viste inte riktigt i vilken avdelning jag skulle posta det här. Hur som helst.
Jag har hackat fram en tegelvägg i mitt kök. Nu är den väldigt dammig på ytan och är rätt trist och tråkig. Jag vill få fram charmen och puttsa upp den nu. Jag vill inte bygga på väggen med en tunt lager bruk och få det helt slätt och fint, nej då ser det bara konstgjort ut. Det är lite sprickor och så och ojämnheter, men det ska det vara. Men jag vill ha fram den fina färgen av det röda reglet.
Frågan är nu, hur ska jag gå tillväga. Jag läste nånstans att det räcker med en stålborste och klinkersolja. Är det någon som kan ge mig tips?
Tacksam för råd.
Alex