Jag håller på att tapetsera om vardagsrummet, och när jag rev ner den gamla tapeten så följde putsen med på ett ställe där de putsade i samband med byte av ett fönsterparti mot balkongen. Det saknas ganska stora bitar i lättbetongen/blåbetongen bakom, så jag funderar på hur jag ska bygga upp det igen. Jag har kollat på Finja Laga Vägg (http://www.finja.se/laga.12.produktlista), och det verkar som att det borde kunna funka, i kombination med primer. Är det någon som har erfarenhet av det, eller tips på andra metoder? Min tanke var att putsa/spackla upp i höjd med regeln till höger, och sedan sätta renoveringsgips utanpå (vanlig gipsskiva är för tjock för kanten mot "dörrkarmen".

Försökte ta en bild, men det är inte helt lätt att se hur det ser ut, särskilt när det är mörkt...

• 2014-08-01 22.38.45.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Varför inte ta grova kammen och dra på fix som du direkt trycker fast gipsskivan i?

MathiasS skrev:
Varför inte ta grova kammen och dra på fix som du direkt trycker fast gipsskivan i?
Det kan nog funka, men jag behöver nog jämna ut underlaget lite först, blir väldigt tjockt annars.

Kör med gipsputs, det är det enklaste och håller bra.
Fukta området först med en vattenspruta (blomkanna) och lägga på lite gipsputs så du fyller ut. Sen när det torkat lägger du p gipsputs på baksidan av renoveringsgipsen och trycker fast skivan. Täck hela gipsskivan med gipsputs och om underlaget är någorlunda jämnt räcker det med 4 mm kam.
Inga skruvar behövs...

Det låter smart, det ska jag göra. Tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.