Har en sida av huset som är väldigt sliten. Det är ett 60tals tegelhus med gavel mot en ganska stor sjö. Hade funderingar på att ev. putsa den sidan av huset och tänkte försöka själv om det inte är för svårt. Skulle jag misslyckas totalt så kan jag ju alltid sätta på panel. Det är många andra här som har gjort det.
Är det nån här som testat o göra detta själv? Vad ska man ha för bruk? Ska man använda armeringsnät? Om man vill ha grov yta på putsen hur gör man det? Är det bättre att putsa på teglet direkt eller ska man ha frigolit emellan?
Vad tror ni att det skulle kosta o ta in en firma som gör det? Ca.30 kvm vägg.
 
Jag har hört priser på cirka 1000 spänn per kvadrat.

/Jonas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.