Håller på renovera 60tals badrum. De har använt tjärpapp som tätskikt under kakel.
Jag behöver putsa upp väggen för få den slät inför tätskikt, fäster C putsbruk på det svarta limmet?

Hörn av ett badrum under renovering med oputsade betongblock och vattentätning på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej det behöver du ta bort, tänk på att det kan vara asbest i limmet

nino nino skrev:
Nej det behöver du ta bort, tänk på att det kan vara asbest i limmet
Fäster inte gipsputs annars? de har ju kaklat på tjärpapp och fått fästa på det, så då väl fäl kakelmassa annars fästa på limmet?
Vill undvika dra runt det om jag slipar bort det.

Vet faktiskt inte men en badrumsrenovering är så pass dyr att jag inte hade chansat

Nej, det fäster inte på det där, har själv samma skit på en vägg i garaget (det är en gammal yttervägg) och där kommer jag hyra en betongslip innan jag putsar väggen. Putsen har lossnat överallt där detta klet sitter.

• Gilla
oscarwww och 1 till
  • Laddar…
N
Kör du gypsums dyra rosa primer innan så fäster weber gipsbruk på detta, är jag övertygad om.

----det tar några minuter att få bort med en betongslip så jag tänker iaf inte chansa.....:)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Kommer inte ihåg procentsatsen.. men det är väl minst 60 % som skall bort för att inte få dubbla tätskikt.. DVS den gamla väggen skall kunna andas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.