Byggahus.se

Putsa klickgolv?

1. E
    Medlem · 252 inlägg

Engan23

Medlem
    Hejsan!

Har lagt klickgolv i några av rummen hemma, står på skötselintruktionen att man ska passa sig för att använda en fuktig trasa att torka med då fukten kan leta sig ner mellan springorna och golvet kan resa sig.

Golvet ser ju inte kul ut om man inte har skurat det på ett tag, någon med praktisk erfarenhet? Spraya med något på en duk och putsa eller?

2. P
    Medlem · 124 inlägg

Patrik71

Medlem

Re: Putsa klickgolv?

Det är helt riktigt att trät kan resa sig av fukt, men det måste exponeras offta.
    Om jag var du så skulle jag ringa golvtillverkaren å bjuda in dom till städdag hemma hos dig..;) Nää skämt å sido ring till tillverkaren å fråga.

3. B
    Medlem · 2 901 inlägg

Använd någon av de moderna mopparna tex. våtmopp från Vileda,, när de vrids ur ordentligt så känns de nästan inte blöta, det är en väsentlig skillnad mot de gammeldags skurtrasorna som gjorde golvet ordentligt blött vid torkning.

Jag brukat göra så att jag använder micromopp eller de där engångspapprena, dessa är suveräna att torka golvet med utan att använda vatten, de tar ju inte bort fläckar eller spill förstås men dessa får man isf. ta med en trasa direkt på fläcken.
    Fukttorka hela golvet gör jag aldrig oftare än var 14:e dag.
    Funkar utmärkt trots att vi har småbarn och ett väldigt ljust lönngolv på hela bottenvåningen.

MVH//Christina.

4. E
    Medlem · 252 inlägg

Engan23

Medlem
  5. B
    Medlem · 2 901 inlägg

Blir säkert utmärkt :)

MVH//Christina.

6. P
    Medlem · 124 inlägg

Patrik71

Medlem

ser ju bra ut! en sådan ska jag inestera i själv oxå

7. E
    Medlem · 252 inlägg

Engan23

Medlem

då e det avgjort, ska köpa en sån. tack för hjälpen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.