Vi ska måla om i ett av källarens rum. Befintlig puts har delvis trillat ned och en del förbättringar med div puts finns.
Är det något vi ska tänka på när vi ska reparera nedfallen puts?
Vilken sorts puts skall användas?
Rekommendationer?
Kan man använda finspackel?
Ytorna är upp till ca 50x150cm.
 
  • Gilla
Mondeo99
  • Laddar…
R
Du får knacka ner allt som kan kännas bom bakom , det hörs när du knackar på putsen , sen hur tjock den putsen avgör puts eller spackel djupa hål puts grunda hål spackel , ett foto säger mer än hundra ord
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Jag har använt Weber 135, när man blandat det är det nästan lika enkelt att få på det som att spackla. Finns olika storlekar på ballasten men jag har använt 0 - 1 mm.
 
  • Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Köp en stålskånska, jättebra för att stryka på putsen! Köp finputs, barlast 0-1 så är det lätt att fylla i även mindre hål.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.