Hej,
Vi har putsat invändigt upp mot innertaket i gips. Men på flera ställen spricker det tyvärr. Misstänker att det beror på att putsen fastnat i gipsen som rör sig pga trä bakom..
Nu ska vi göra samma sak i hela huset. Och vill definitivt inte att samma sak ska hända igen. Någon som har tips?
Vi har putsat invändigt upp mot innertaket i gips. Men på flera ställen spricker det tyvärr. Misstänker att det beror på att putsen fastnat i gipsen som rör sig pga trä bakom..
Nu ska vi göra samma sak i hela huset. Och vill definitivt inte att samma sak ska hända igen. Någon som har tips?
Ja taklist är ju bäst, mjukfog efteråt är också lätt.
Men om jag ska komma med en ny idé för att behålla ts design så borde man kunna sätta en kakellist typ I-profil eller L-profil. Denna fungerar så avslut för putsen som då inte går mot gipsen. Mellan kakellisten och gips taket kan man köra mjukfog i samband men installation av listen.
Men ja anledningen till 2års besiktning är att köra mjukfog i sprickorna.
Men om jag ska komma med en ny idé för att behålla ts design så borde man kunna sätta en kakellist typ I-profil eller L-profil. Denna fungerar så avslut för putsen som då inte går mot gipsen. Mellan kakellisten och gips taket kan man köra mjukfog i samband men installation av listen.
Men ja anledningen till 2års besiktning är att köra mjukfog i sprickorna.
Klicka här för att svara
