Jag har inte putsat på cellplast själv. Det jag läst om brukar innebära att man ruggar upp ytan med en fogsvans eller liknande så att putsen ska fästa bättre. Vet inte om det spelar någon roll?

Personligen hade jag antagligen rivit ned all puts och gjort om allt. Ett alternativ kan ju vara att knacka loss det nedersta 20cm och putsa med A-bruk där. Men för att det ska bli snyggt får du nog lägga ett lager puts med c-bruk till ovanför och använda en startlist för att få en tydlig gräns mellan den nedre sockeln och den övre. Det blir nog dock en väldigt krånglig lösning.
 
Försök få till fönsterbleck så fort som möjligt också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.