Hej expertpanelen!

Nu är det min tur att gnälla på Purusplattan 300. Läste manualen på punkt 6 att man skulle fästa S-serien med fyra skruvar, och då jag inte har en sådan gick jag vidare till nästa punkt "montera låsringen" och gjorde det. Därunder stod det dock att man skulle fästa brunnen med två skruvar, för sent!

Vad fyller dessa skruvar för funktion, de går ju bara ner i den tunna plasten? Är de nödvändiga? Såg i en annan tråd att någon inte fått ner dem ordentligt, och lyckats bända upp låsringen igen. Men min fråga är, ifall skruvarna nu är nödvändiga:

Jag har inte monterat avloppet än (görs underifrån senare), så jag borde väl kunna ta upp täckbrickorna och skruva upp hela plattan med brunn i? Kan man sedan underifrån lossa spärrarna till låsringen så att den lossnar? Känns säkrare än att bända uppifrån.

Tack på förhand!

Hej, hur gick du vidare ? Jag sitter i exakt samma situation nu. Det följer med 4+2 skruvar. Jag har en Brage plastbrunn men förstår inte ens om den tillhör ”S-serien”. Väldigt otillräckliga beskrivningar med Purus imo.

Mvh

Mitt problem var att jag redan hade satt fast låsringen. Jag mailade Purus och frågade om det var OK att försöka pilla upp ringen och fästa skruvarna, och sedan sätta tillbaka ringen. Det var det inte, men de skickade en ny ring helt kostnadsfritt! Det var tur, för ringen satt som berget och blev demolerad. Jag har också en Brage (inte S), och där finns försänkningar där du kan sätta de två skruvarna. Skruva i dem ordentligt och kolla så att de inte sticker upp innan du sätter på låsringen.

• Gilla
jojjem
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.