Har precis lagt 3 av 4 skivor golvspån, men det är ordentligt tajt mot purusplattan, det finns ingen direkt rörelsemån
som byggelit föreskriver i sin instruktion om läggning av skivorna, dock handlar den om expansionsutrymme längs lång/kortsidorna.

Är det så viktigt med lite mellanrum mellan spån & purusplattan så man bör fräsa rent några mm. och foga med något?

Jocke
 
Hur har ni andra gjort då? Tajt som attan mot brunnen eller lite mellanrum och mjukfog eller dylikt?
 
det står ju faktiskt i byggelits dokumentation om man ser det man läser :)

Mot väggar och andra begränsningar
lämnas c:a 10 mm rörelsefog. Större
sammanhängande golvytor indelas med
rörelsefogar med max 10 m. mellanrum
 
För Jafos motsvarande produkt är instruktionen att såga ur 25cm * 25cm i golvspånet. Det ger definitivt inte ett spel på 1cm mellan plasten och golvspånet...Står det inte i Purus instruktioner?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.