Hej! Har haft mycket hjälp av befintliga trådar i detta forum till alla möjliga projekt här hemma, men nu har jag stött på ett problem som jag inte kan hitta en given lösning på.

Planerar att lägga klinker i hallen (cirka 5kvm) där jag nyligen riktat upp bjälklaget och därefter lagt spånskivor. Tanken är att få in elektrisk golvvärme och jag skulle därför behöva flytspackla in detta. Nu till problemet:

Det finns en del glipor mellan golv och vägg där jag såklart vill undvika att flytspacklet rinner ner. Tror att det är svårt att få det tätt med latexfog, även efter det att jag ska satt gips ner till golvet.

- Går det att sätta en avstängningslist längst med alla väggarna, spackla in golvvärmen och därefter ta bort listen och spackla igen hålrummet efter listen med handspackel? Eller har ni något annat förslag på hur jag bör gå tillväga?
Tack på förhand!

• Golvyta med spånskivor och synliga skruvar, omgiven av vägg med glipa vid basen. Förberedelse för golvvärme och flytspackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilden visar ett golv med spånskivor och en vägg där isolering och träreglar syns, samt en glipa mellan golvet och väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.