Har en bod på 15m2. Kommer vara isolerad med 70+45mm. Kommer att vara fullt uppvärmd på vintern.
Har planerat diffusionsspärr därför. Sedan frågan om eldragning. Är det väldigt viktigt att el-dosor etc inte bryter diffusionsspärren. Vad kan hända?
Har fyra alternativ jag funderar över
1. fälla in dosor och därmed bryta diffusionspärren
2. utanpåliggande dosor och ledningsdragning (=fult)
3. 1 lager spån, 28 mm regel där ledning dras i VP, gips och utanpåliggande dosor (lite fult)
4. 1 lager spån, 45 mm regel, infällda dosor i gips (bygger lite för mycket)
Kan man täta diffusionspärren på något enkelt sätt med fogmassa, tape e.d.?