Har en bod på 15m2. Kommer vara isolerad med 70+45mm. Kommer att vara fullt uppvärmd på vintern.

Har planerat diffusionsspärr därför. Sedan frågan om eldragning. Är det väldigt viktigt att el-dosor etc inte bryter diffusionsspärren. Vad kan hända?

Har fyra alternativ jag funderar över
1. fälla in dosor och därmed bryta diffusionspärren
2. utanpåliggande dosor och ledningsdragning (=fult)
3. 1 lager spån, 28 mm regel där ledning dras i VP, gips och utanpåliggande dosor (lite fult)
4. 1 lager spån, 45 mm regel, infällda dosor i gips (bygger lite för mycket)


Kan man täta diffusionspärren på något enkelt sätt med fogmassa, tape e.d.?

 
du vet väll att Diffspärren får vara 1/3:e del in i isoleringen.. :D

annars är det väll bara o göra hål för dosor tejpa där efter runt dosorna så det blir tätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.