Hej,

Jag har ett DIN-monterad dimmer-(relä?) som styrs av två parallella återfjädrande brytare (impuls) på olika platser.
Jag önskar kunna sitta i soffan med en fjärrkontroll och kunna tända och släcka. Helst även dimra!

Finns det någon typ av fjärrstyrd puck eller brytare som kan göra detta?
Det är kanske så de flesta puckar fungerar...?:)
Kanske kan lösas på annat sätt?

Köp PLEJD.

• Gilla
Müssli och 3 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Köp PLEJD.
Vilken? :)
Jag är osäker på vilken utsignal de har.
Eller du kanske menar att byta ut allt? :)

Peter1986 Peter1986 skrev:
Vilken? :)
Jag är osäker på vilken utsignal de har.
Eller du kanske menar att byta ut allt? :)
Byt allt.

Om du tar en bild på din nuvarande dimmer eller anger typnummer etc så kanske det går att fundera ut ngn annan lösning.

BirgitS
Jag önskar kunna sitta i soffan med en fjärrkontroll och kunna tända och släcka. Helst även dimra!
Det kan vi göra med Philips Hue och Ikea trådfri, mycket enkelt att börja använda eftersom det inte kräver någon separat dimmerenhet eller brytare på väggen.

Tack för alla svar:

Det är en Eltako DIN-Dimmer EUD12NPN-UC
https://www.elbutik.se/product.html...eF7vF41UJrFrnfFgKvOmszw05OlMAFp8aAmskEALw_wcB

Säg att jag byter ut mot en plejd universal. Då kan jag ha kvar impulsbrytarna via tråd direkt till den som jag förstår och sen styra den via kompatibel trådlös enhet då..
Min DIN-dimmer är ju en rek från tillverkaren av mina Downlights. Funkar Plejd "felfritt" med de flesta downlights??

Hej,

Jag har ett DIN-monterad dimmer-(relä?) som styrs av två parallella återfjädrande brytare (impuls) på olika platser.

Finns det någon typ av fjärrstyrd puck eller brytare som kan göra detta?
Det är kanske så de flesta puckar fungerar...?:)
Kanske kan lösas på annat sätt?
Din Eltako dimmer är en bra dimmer men saknar möjlighet att fjärrstyra.
Plejd ersätter rätt av alla dom funktioner men tar något större plats på DIN skenan 3-4 moduler.

Låter som ett bra alternativ med Plejd.
Synd att befintliga dimmern är bra då, jag får väl återanvända i garaget eller nåt :)
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.