Måste det vara "puck-formatet" dvs få plats i en dosa?

Vanliga tidrelän för skena går det ju 14 på dussinet....

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Måste det vara "puck-formatet" dvs få plats i en dosa?

Vanliga tidrelän för skena går det ju 14 på dussinet....
Ja det måste vara puck formatet.För din skena har jag tidrelä.
Den ska slå på handdukstorken i 4 timmar efter ett tryck återfjädrande knapp vid handdukstorken.Har den funktionen nu med tidrelä i centralen men jag behöver mer plats i centralen,reläerna (har 2st)ska bort.
Har shelly hemma men är inte så glad för dem.Kan man ställa in Off tiden i appen på 4 timmar?Nedräkningen kan startas med tryckknappen väl?Läste i manualen
att off tiden ska uppges i sekunder.14400 sek blir det .
Mvh

Redigerat:
blir bra det – maximal tid som går att ställa in är drygt 18 timmar (~65000 sek)

harka harka skrev:
blir bra det – maximal tid som går att ställa in är drygt 18 timmar (~65000 sek)
Kanske ger jag shelly en chans till :-)
Men visst är det så att efter programeringen i appen behövs inte appen vara igång hela tiden för att pucken ska funka?

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
programmeringen görs en gång och därefter skulle du kunna ta bort appen om du så ville och strömbrytaren (timern) fungerar lika bra för det

Redigerat:
  • Gilla
zombi
  • Laddar…
harka harka skrev:
programmeringen görs en gång och därefter skulle du kunna ta bort appen om du så ville och strömbrytaren (timern) fungerar lika bra för det
Finns det någon hållare till den så passar till din skena?

det finns ingen officiell hållare – ännu

originalet Shelly 1
jag gissar att du har en [lite äldre] Shelly 1 eller Shelly 1 PM och då finns det lite olika hållare på ebay, en del är väl helt enkelt 3D-printade, en sökning ger många varianter: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=shelly+din&_sacat=0

kan vara frågetecken kring den plast som använts vid tillverkningen, vilken brandsäkerhet den har och därmed lämplighet att sätta i en elcentral

det finns även innovativa forummedlemmar: https://www.byggahus.se/forum/threads/shelly.333556/page-45#post-3982024

den precis släppta Shelly 1 plus
som länkades till tidigare i tråden, den är så ny så där vet jag inte om det kommit några DIN-hållare (eventuellt samma mått som den gamla Shelly Dimmer???)

den kommande Shelly Pro
visades upp i september, men har inte börjat säljas ännu – den är avsedd att direkt monteras på DIN-skena

Plejd CTR-01 funkar till det. Går att koppla brytare med impulsfjäder till en av ingångarna. Då startar timer som går att ställa till valfri tid.

Det efterfrågades potentialfritt och då går väl Plejden bort om jag tolkat inkopplingsschemat rätt.
Gällande appen för Shelly så är det valbart, jag har aldrig orkat installera appen utan konfigurerar via puckarnas webinterface.

A alfista skrev:
Det efterfrågades potentialfritt och då går väl Plejden bort om jag tolkat inkopplingsschemat rätt.
Gällande appen för Shelly så är det valbart, jag har aldrig orkat installera appen utan konfigurerar via puckarnas webinterface.
Ja, fel av mig.
Det var många inlägg kring timerfunktionen, vilket jag fastnade vid. Den funktionen kom nyss till Plejden, och fungerar bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.