22 313 läst ·
59 svar
22k läst
59 svar
Psykopat till granne
Som någon påpekat så har vi bra hört TS version, inte "psykopatens"
Tycker att Ts polare skall fundera på hur det går till när det grillas, blir det ett stort rökmoln som drar in till grannen? Vad kan han i så fall göra för att undvika detta? flytta på grillen? tända på annat sätt?? (med mindre rök) bygga skorssten till grillen.
OM det är så att det blir en dimma som lägger sig över grannens trädgård kan man ju förstå att grannen inte gillar detta... speciellt om det upprepar sig varje kväll....
Till problemet med tältet med misstänkt övervakning.
Sätt ett eget tält på er sida tomtgränsen som effektivt skymmer alla kameravinklar...
Tycker att Ts polare skall fundera på hur det går till när det grillas, blir det ett stort rökmoln som drar in till grannen? Vad kan han i så fall göra för att undvika detta? flytta på grillen? tända på annat sätt?? (med mindre rök) bygga skorssten till grillen.
OM det är så att det blir en dimma som lägger sig över grannens trädgård kan man ju förstå att grannen inte gillar detta... speciellt om det upprepar sig varje kväll....
Till problemet med tältet med misstänkt övervakning.
Sätt ett eget tält på er sida tomtgränsen som effektivt skymmer alla kameravinklar...
Mmmmm ...frohike skrev:
http://www.svensktnaringsliv.se/multimedia/archive/00022/Milj_fara_-__r_barn__22591a.pdf
@Zixten: Vad jag vet grillar inte kompisen mer än nån annan genomsnittlig villaägare under sommaren, kanske ett par ggr i veckan vid högsäsong under ledig semestertid. "Stort rökmoln", va sjutton, vi pratar vanliga små klotgrillar med några fläskkotletter, kyckling eller korv, vad vet jag. Hur får man till stora rökmoln vid normal grillning? Då får man ju verkligen gå in för det, dränka på med olja och vatten. Det är ju väldigt många som grillar med vanliga kolgrillar, de allra flesta accepterar detta som en del av sommaren. En del tycker det är jobbigt, ett normalt beteende är då att man tar en vänlig diskussion med sin granne om detta. Inte fullt så normalt att man börjar filma sin grillande granne och därefter anmäler till både miljökontoret och till polisen.
Som jag skrev innan, detta måste handla om nåt annat än grillning. Det är tätt byggt där de bor och alla grillar på sommaren.
Men vi kommer inte längre än så här, jag har försökt hjälpa en kompis genom att försöka få lite råd här, det har jag fått och det är jättebra alltihop. Vidare psykoanalyser och spekulationer om rätt och fel, orsak och konsekvens leder ingenstans. Jag har gjort det jag kan och nu lägger jag ner detta. Tack.
Som jag skrev innan, detta måste handla om nåt annat än grillning. Det är tätt byggt där de bor och alla grillar på sommaren.
Men vi kommer inte längre än så här, jag har försökt hjälpa en kompis genom att försöka få lite råd här, det har jag fått och det är jättebra alltihop. Vidare psykoanalyser och spekulationer om rätt och fel, orsak och konsekvens leder ingenstans. Jag har gjort det jag kan och nu lägger jag ner detta. Tack.
Du kan i allafall hälsa din kompis att han inte ska vara orolig för dessa anmälningar till polisen som grannen gjort/kommer att göra. Dessa ärenden läggs i regel ner innan anmälan ens är skriven. Gissar att grannen också är känd hos den lokala polisen och att man sitter och skrattar/suckar vid fika bordet på polistationen när ännu en anmälan från den där rättshaveristen kommit in. Lycka till!!
Redigerat:
Ont skall med ont fördrivas?
Anmäl han till polisen att han filmar barnen när de leker ute. Din kompis misstänker att filmerna används i barnpornografiskt syfte...
Fast då är det väl kanske allt på ett kort. Efter det finns det väl inte mycket chans till försoning.
Anmäl han till polisen att han filmar barnen när de leker ute. Din kompis misstänker att filmerna används i barnpornografiskt syfte...
Fast då är det väl kanske allt på ett kort. Efter det finns det väl inte mycket chans till försoning.
Produkter som diskuteras: "fördrivas"
Penselpaket med moddlare & anstrykare
Paket med tre anstrykare/moddlare
500 kr inkl moms
617 kr
Läs mer
Det är just med den inställningen man eldar på en konflikt. Kanske därför det är som mycket onödiga konflikter och krig ute i världen?Tjoa skrev:
Att kasta sand på varandra som man gjorde på dagis borde man växa ifrån någon gång.
Jo alla är vi ju olika i våra tankar. en del vänder andra kinden till och får ytterligare en smäll, och en del står upp mot idioterna.Men som du säkert såg så var det med viss underton av skämt med tanke på smileys bakom allt. Men du kanske har avaktiverat den funktionen att se dom.MickeK skrev:
Det finns kanske de som okynnesanmäler folk utan att ha torrt på fötterna så att säga. Det leder ju knappast framåt.Tjoa skrev:
Sorry, jag förstod att du inte menade det men det finns många som utan att tveka ger igen och trappar upp konflikter. No hard feelings Tjoa d^_^bTjoa skrev:
Liknande "granne". http://gt.expressen.se/nyheter/1.2527398/han-smygfotar-sina-grannar
Snurre - Du uppdaterar väl oss om det blir nya förvecklingar?
Om det inte är OK att dra skarvsladd till ett tält... då undrar jag vad tusan man ska ha utomhusskarvsladdar till? Får man använda skarvsladd till en el-gräsklippare utan att elsäkerhetsverket kommer?Nerre skrev:
Redigerat: