Byggahus.se
Av citatet att döma så vill han nog köpa din snygghet och manlighet, inte klockan. Jag tänker att det kanske borde ske lite mindre öppet… 🙈😂.
 
  • Haha
Fario
  • Laddar…
Jag gillar min gamla kaffepanna men övre ringen har lossat. Någon som har en idé om vad man kan använda som ”lim” på rostfritt?
Det ska ju tåla värme o ånga samt inte vara för giftigt. Kaffet har ju inte direkt kontakt men ändå…
En rostfri stålkittel med lock står på en vit spis bredvid en bränd spisplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K kioskdavid skrev:
Jag gillar min gamla kaffepanna men övre ringen har lossat. Någon som har en idé om vad man kan använda som ”lim” på rostfritt?
Det ska ju tåla värme o ånga samt inte vara för giftigt. Kaffet har ju inte direkt kontakt men ändå…
Det går inte att körna några punkter från insidan så pannans "krage" blir lite större så att säga? Alltså du sätter på lösa kragen och knackar med en körnare långt upp på pannans krage så den trycks ut.

Annars tänker jag några små klickar JB-Weld. Som du skriver, vatten/kaffe kommer ju inte komma i kontakt med det så det är ju ingen hälsofara. Rengör noga och rugga upp med lite smärgelduk så kommer det fästa bra.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Imponerande HLR förvisso, men inte jag som stått för handhavandet. Sorry.
Förutsättningar: En trasig båt i fören, en annan trasig båt i aktern.
Inte riktigt samma mått och dimensioner.
Plats: Filippinerna
Lösning:
Klart det går att sammanfoga.
Slutresultatet: ca 10m lång, 3m bred farkost som löser uppgiften dvs frakta div material från/till stranden - till/från dykbåt.
Sensmoral: vill man så går det.
 
  • Två personer i båt, klart vatten, andra båtar i bakgrunden, dagtid, delvis molnigt, utomhus, filippinskt landskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En strand med klart vatten, båtar, personer som kliver i och står på båtar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två dykbåtar flyter på klart vatten under solig himmel, evolution.com.ph skrivet på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit båt med text "evolution" flyter i klart, blått vatten under en molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
Jag gillar min gamla kaffepanna men övre ringen har lossat. Någon som har en idé om vad man kan använda som ”lim” på rostfritt?
Det ska ju tåla värme o ånga samt inte vara för giftigt. Kaffet har ju inte direkt kontakt men ändå
Är den ringen ens tänkt att sitta fast? Sitter den inte bara som ett lock med passning?
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Det går inte att körna några punkter från insidan så pannans "krage" blir lite större så att säga? Alltså du sätter på lösa kragen och knackar med en körnare långt upp på pannans krage så den trycks ut.

Annars tänker jag några små klickar JB-Weld. Som du skriver, vatten/kaffe kommer ju inte komma i kontakt med det så det är ju ingen hälsofara. Rengör noga och rugga upp med lite smärgelduk så kommer det fästa bra.
Tackar. Det var en produkt jag inte kände till. Verkar vara lämplig här.
Försökte att komma åt och hamra men plåten är hård. Kanske gått om jag fixat någon bra jigg.
Men tänk vad jag blev förvånad när post nord lyckades leverera rekordsnabbt.
Nu är det bara att vänta och se hur det håller.
Kan tillägga att när ringen lossnade så var det som rester av något lim.
Silverfärgad tekanna med öppet lock, JB Weld epoxylim på bänkskiva. Repair, DIY, lim, köksredskap, arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
Det kommer sitta bra om du bara gjorde bra förarbete. Folk använder det för att laga spruckna grenrör och det går till och med att gänga hål i det. 👍
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Som alltid en liten fix som ändå gör mig nöjd.
En laddsladd i iPhone började spricka upp vid kontakten och trådarna under syntes.
Så jag lade en bit krympslang runt och försökte få allt att ligga rakt och fint. Sedan värmde jag varsamt med pistolen.
Ni har det gått över en månad och allt fungerar fortfarande ypperligt.

Gillar också att alla ser att det är MIN sladd.

Röd Lightning-laddningskabel för Apple-enhet, texturerad bakgrund, använd slitning, skugga till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 9 till
  • Laddar…
På laddsladdarna till fruns och min förra MacBook Pro's föll ytterhöljet sönder efter många års användande. Eftersom det var själva materialet som blivit för gammalt så var det ingen idé att jaga trasiga ställen med krympslang, så jag skaffade en sån där kabelfläta som man använder för skydd av kablar. Jag klippte till den för hela laddkabelns längd och säkrade båda ändarna med smältlimskrympslang. Fungerade perfekt och gav laddsladden ett ganska exklusivt intryck, vilket frugan gillade. 😃
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det går ju köpa braided-originalkabel nu, likt den till AppleWatch, kostar som en njure dock!
 
Perfekt, då har man råd med två!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Jaha, nu sitter man här igen och kliar sig i huvudet 🤔 Mekaniska delar, verktygsbänk, isärtagen utrustning, små komponenter, desorganiserad, reparationsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 8 till
  • Laddar…
HLR på en skänkt köksvåg med kalibreringsbehov och visar -4-5% fel. Hyfsat ny Rosti av i övrigt god kvalitet, men tyvärr inga kvitton eller garantier kvar. Den har tydligen alltid visat fel.
Är det någon som kan tipsa om nästa steg för att komma åt kalibreringen av kontrollern? Serie-interface finns till datorn och jag tänker testa den vägen först. VDD, GND ör givna. VPP borde vara reset/boot. CLK och PDA? All fem har varit lödda med något tidigare. Troligtvis för den grundläggande kalibreringen som då inte blev så bra.

Kretskort med elektronikkomponenter inklusive mikrochip, kondensatorer och lödda anslutningar, monterat på röd bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Jaha, nu sitter man här igen och kliar sig i huvudet 🤔[bild]
Det finns sprängskisser till Makita som hjälper dig på traven.
 
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Jaha, nu sitter man här igen och kliar sig i huvudet 🤔
Vet du vad en riktigt ond människa gör?

Lägger till två skruvar när du tittar bort.
 
  • Haha
  • Arg
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.