Man i röd kostym lutar sig fram, mustasch, meme-text "PICS OR IT DIDN'T HAPPEN", trÀbakgrund, retro klockor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


😉
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
[bild]

😉
De kommer sÄ snart limmet har torkat.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Ok, tillrÀckligt torrt för att jag skulle vÄga röra i det i alla fall...

Fyrkantig, upplyst yta med lila nyanser, suddigt i kanten, mörk omgivning, mystisk stÀmning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BlÄ och lila belyst inomhusmiljö med fluorescerande ljuskÀlla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag fotograferar slutresultatet nÀr jag skruvat ihop allt med packningarna ocksÄ, men man fÄr ju en aning om hur det blir i alla fall.

Det hade blivit Ànnu bÀttre med en rundstrÄlande RGB-lampa, men det kan jag fixa framöver...
 
  • Gilla
hobbs och 2 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
[bild]

😉
Den dĂ€r bilden Ă€r ju fejk 🙈. Klockan Ă€r ju inte lika mycket i San Diego och Tokyo. Eller Ă€r det underförstĂ„tt att tiden stĂ„r stilla tills bevis postats? 😂
 
pacman42 pacman42 skrev:
Ok, tillrÀckligt torrt för att jag skulle vÄga röra i det i alla fall...

[bild][bild]

Jag fotograferar slutresultatet nÀr jag skruvat ihop allt med packningarna ocksÄ, men man fÄr ju en aning om hur det blir i alla fall.

Det hade blivit Ànnu bÀttre med en rundstrÄlande RGB-lampa, men det kan jag fixa framöver...
Fota gĂ€rna utan att lampan Ă€r tĂ€nd sĂ„ blir det nog lite lĂ€ttare att se hur du gjort...kameran verkar bli lite förvirrad av ljuset. 😁 Jag skulle gĂ€rna se kuberna i sin naturliga miljö ocksĂ„ nĂ€r de placerats ut igen. 👍
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Den dĂ€r bilden Ă€r ju fejk 🙈. Klockan Ă€r ju inte lika mycket i San Diego och Tokyo. Eller Ă€r det underförstĂ„tt att tiden stĂ„r stilla tills bevis postats? 😂
Fejk news. 😆

Off topic:

Uttrycket anvĂ€nds faktiskt "pĂ„ riktigt" inom TV-branschen. NĂ€r jag jobbade med reality-TV sa vi alltid: "Finns det inte pĂ„ band har det aldrig hĂ€nt", med innebörden att om nĂ„gon deltagare gjort nĂ„got crazy som skulle blivit grym TV men ingen kamera varit dĂ€r och filmat det sĂ„ var det bara att glömma. En del redaktörer var sĂ„na att de alltid tyckte att sĂ„n grejer skulle spinnas vidare pĂ„, pĂ„ mer eller mindre fantasifulla sĂ€tt, vilket aldrig blev bra. SĂ„ vi "pĂ„ golvet" tog beslutet för dem, hade vi det inte pĂ„ band sĂ„ nĂ€mndes inte hĂ€ndelsen pĂ„ mötena. 😁
 
Redigerat:
Har en Jula anslut led plafond med rörelsevakt, artnr 010990, som lagt av.
NÄgot att lÀgga ner nÄn tid pÄ att kolla vad det kan vara eller bara att kasta och köpa nÄt bÀttre?
 
nino nino skrev:
Har en Jula anslut led plafond med rörelsevakt, artnr 010990, som lagt av.
NÄgot att lÀgga ner nÄn tid pÄ att kolla vad det kan vara eller bara att kasta och köpa nÄt bÀttre?
Min rörelsevakt frÄn annat mÀrke la av, öppnade och en sladd som Àrgat bara. Lite rengöring och den funkade fint igen.
Men kan ju vara ngt annat skit som krÄnglar...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ska ju ÀndÄ ner sÄ dÄ kan man ju öppna och kolla
 
P Paxman skrev:
Fota gĂ€rna utan att lampan Ă€r tĂ€nd sĂ„ blir det nog lite lĂ€ttare att se hur du gjort...kameran verkar bli lite förvirrad av ljuset. 😁 Jag skulle gĂ€rna se kuberna i sin naturliga miljö ocksĂ„ nĂ€r de placerats ut igen. 👍
Nu har limmet torkat. SÄ hÀr enkelt blev det, genomföringarna Àr gummitÀckning för microswitchar.

Eftersom det inte finns nÄgon metall sÄ körde jag med ojordade sladdstÀll jag hade liggande hemma. Inte helt enligt regelboken, men för detta ÀndamÄl sÄ fungerar det bra.
 
  • TvĂ„ upplysta kuber under mörkret, lila ljus, utomhus, natt, stenar, vĂ€xtlighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett smutsigt, vitt elektroniskt apparatskal med etiketter och kabel, troligen avsedd för inomhusbruk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit lampa pĂ„ stativ, cykelhjul i bakgrunden, verkstadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig, vit energisparlampa med synlig glasbit och smuts, uppifrĂ„n. Risk för kvicksilverutsöndring. Farligt avfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johan Gunverth och 4 till
  • Laddar…
Förmodligen fel stÀlle men provar iaf

Jag har en inspektions lampa som jag gillar velamp IR439 som inte slocknar, i av lÀget sÄ lyser lampan svagt hela tiden

Provade att skruva isÀr och rengöra kretskortet med Àttiksprit utan skillnad och dÄ Àr det vÀl bara knappen kvar?

Ficklampa tÀnd, ligger pÄ bord. Skruvmejsel med bits bredvid. Svagt belyst arbetsyta. Verktyg för reparationsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pacman42 pacman42 skrev:
Byggde just om ett par ljuskuber för trÀdgÄrden frÄn LED till LED (frÄn lÄgspÀnning till 230 E27 Zigbee med RGB). Det tog 30 minuter dÄ jag redan hade bestÀllt E27-socklarna i somras.

Original hade de ett fÄtal fÀrgnyanser och dessutom sÄ hade de röda dioderna gett upp i bÀgge kuberna redan pga fukt (jag hade inte rödskala igÄng ett tag och nÀr jag skulle byta fÀrg fungerade inte rött lÀngre).

NÀr jag skruvade isÀr dem sÄ fick jag dessutom 6st AA NiMH batterier att anvÀnda till annat (kuberna var uppladdningsbara ocksÄ för att man skulle kunna ha dem i poolen, jag har ingen pool).

Hursomhelst sÄ var det gott om oxider pÄ bÄde kretskort, komponenter och skruvar, nÄgot som ju blev elektroniken död till slut.

Jag anvÀnde gummiknapparna som genomgÄng för sladdstÀllet och limmade fast kablar och tidigare genomföringar med multibond. Nu vÀntar jag bara pÄ att allt skall torka. NÄgra av de bÀst investerade 30 minutrarna i mitt liv utifrÄn utfall.
Idag var jag pÄ Lidl (kanske borde skriva i Lidl-trÄden i stÀllet) och fick syn pÄ en motsvarande armatur, fast globformad. Denna var dock redan för 240V och en "normal" RGB LED, dimbar Zigbee-lampa ingick. Den var nedsatt frÄn 399 kr till 149 kr (vilket ju Àr nÀstan samma som bara glödlampan kostar separat) sÄ jag slog till, med dina inlÀgg i minnet.

Kanske borde jag syna den noga för att se ifall jag behöver öka fuktskyddet ytterligare Ă€ven om den Ă€r IP65-klassad.đŸ€” Nu Ă„terstĂ„r bara att se ifall hustrun godkĂ€nner den. 😅
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Bytte DC-kontakten pÄ ena ljusslingan, var en tunn "högtalarsladd" som satt gjuten in i kontakten, hade givetvis bryts av i övergÄngen till den stenhÄrda dragavlastningen.

Köpte en adapter med samma kontakt som jag bytte till istÀllet.
SÄ nu har vi Äterigen en snygg slinga pÄ stugan.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi skickade vÄr Skepphult-pepparkvarn till Skeppshult och fick tillbaka den med nytt kvarnverk.

TyvÀrr verkar de inte sÀljas som rena reservdelar lÀngre.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
AXS
  • Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.