4 035 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Pruta på kataloghus?
Har ingen aning om hur det är för fritidshus men på villor kan man lätt pruta 5% på det första priset man får. Det bästa är om man skaffar prisuppgifter från flera leverantörer och låter dem bjuda under varandra.
De leverantörer jag har mött har jag bett att från början lämna så lågt pris som möjligt om de vill ha mig som kund. Jag menar har man inte fått rätt pris från början har man ju blivit lurad första gången, om de sen sänker priset. Hur seriöst är det?
/Johan
/Johan
Blir man inte alltid lurad?
Mer eller mindre i alla fall?
Och vad är "rätt pris"? Även om en hustillverkare ger dig "rätt pris" från början så kanske han efterhand kommer på att han kan tänka sig att sänka sina marginaler och ge dig ett bättre pris bara för att få dig som kund. Förhandla alltid och pruta så mycket som det går så blir du minst lurad.
Och vad är "rätt pris"? Även om en hustillverkare ger dig "rätt pris" från början så kanske han efterhand kommer på att han kan tänka sig att sänka sina marginaler och ge dig ett bättre pris bara för att få dig som kund. Förhandla alltid och pruta så mycket som det går så blir du minst lurad.
Jag håller med om att man ska förhandla och pressa säljaren så långt det går. Och startar man denna process så tidigt som möjligt så spar man kanske en hel del tid.
Rätt pris för mig är att betala så lite som möjligt för det som jag blir levererad.
Det är alltid svårt att veta när "rätt pris" uppstår. Men kanske med hjälp av detta forum, andra kontakter, t ex tidigare husköpare kan vi komma så nära "rätt pris" som möjligt. Och självklart vår egen förhandling för att pressa priset hos leverantören.
Sen är det väl som General Failure säger: lite lurad blir man nog alltid.
/Johan
Rätt pris för mig är att betala så lite som möjligt för det som jag blir levererad.
Det är alltid svårt att veta när "rätt pris" uppstår. Men kanske med hjälp av detta forum, andra kontakter, t ex tidigare husköpare kan vi komma så nära "rätt pris" som möjligt. Och självklart vår egen förhandling för att pressa priset hos leverantören.
Sen är det väl som General Failure säger: lite lurad blir man nog alltid.
/Johan
Klicka här för att svara