Hej!

Håller på och gräver en provgrop för hand, ganska tungt men det går.

Enligt kommunen ska den vara minst 2 meter djup men nu har jag grävt ca 1.70 och på 1.50 har jag kommit till grundvattenytan.

Jag har för mig att man inte behöver gräva djupare då?

Rätta mig om jag har fel.

Mvh
Fredrik
 
  • prov.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2 meter stämmer nog har jag för mig, har också ett minne av att det inte får komma vatten på det djupet.
 
Grundvatten ska du inte ha i hålet. Du kan kanske ha en förhöjd bädd istället ? Kräver kanske pump isf.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.