Finns det helt enkelt en passande plugg (vilken?) att köpa och sätta under befintlig mutter, eller hur är lösningen??
Närbild på en mutter och mätskala, potentiell plats för plugg under muttern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för svaren!
Så förslaget om en ”VA Securex propp 15” kommer täta, fast röret och muttern som sitter där har ett 16 rör?
BTW himla knepigt att röret som kommer in underifrån har diametern 15(!?) Spännande med gamla hus :)
Närbild på en VA Securex propp kopplad till 16 mm diameter rör och en mutter.
Skapa konto

Krilleman
Ja, jag vet inte riktigt hur det kommer bli, men som du skriver så är det ju spännande med gamla hus.

Securex drar man alltid sig för att skruva på...

Men, jag anser att 16 proppen för securex från Vatette, bör täta med befintlig mutter. Det finns ingen annan som tillverkar prylar för dessa kopplingar nu för tiden.

All heder åt dom!

Det kan ju vara klokt att ha alternativa lösningar färdiga också om det skulle skita sig på en sent en lördagskväll.

• Gilla
FDT
  • Laddar…
F FDT skrev:
Tack för svaren!
Så förslaget om en ”VA Securex propp 15” kommer täta, fast röret och muttern som sitter där har ett 16 rör?
BTW himla knepigt att röret som kommer in underifrån har diametern 15(!?) Spännande med gamla hus :)
[bild]
Hej! Jag står inför samma dilemma. Undrar hur du gjorde? , jag beställde en securex propp 15 mm, men röret är ju 16. Vågar inte skruva än. Så undrar hur du gjorde?

Krilleman
Jenisa Jenisa skrev:
Hej! Jag står inför samma dilemma. Undrar hur du gjorde? , jag beställde en securex propp 15 mm, men röret är ju 16. Vågar inte skruva än. Så undrar hur du gjorde?
Den är listad 15mm av någon konstig anledning, men Securex är 16.
RSK: 1807254

Trots det så är det korrekt artikel du har köpt!

Proppa med befintlig mutter + denna propp!

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Den är listad 15mm av någon konstig anledning, men Securex är 16.
RSK: 1807254

Trots det så är det korrekt artikel du har köpt!

Proppa med befintlig mutter + denna propp!
Hej! Tack så mycket för ditt svar!
Hämtade ut den idag, såg annorlunda ut i verkligheten än på bilden på nätet. Undrar om dom inte råkat skicka fel. Såg den du använde ut så som på bilden? För jag beställde även en 22mm och den var av mässing och enligt bild på nätet.

• En hand håller i en liten metallbricka, bakgrund visar bilens inre interiör.
    Skapa konto
  • Hand håller metallskruv i bilens framsäte, eventuellt fel skickad produkt jämfört med beställning.
    Skapa konto
Jenisa Jenisa skrev:
Hämtade ut den idag, såg annorlunda ut i verkligheten än på bilden på nätet. Undrar om dom inte råkat skicka fel. Såg den du använde ut så som på bilden? För jag beställde även en 22mm och den var av mässing och enligt bild på nätet.

• Två metallkomponenter ligger på ett rutat papper, en mindre och silverfärgad, en större och guldbrun.
    Skapa konto
  • Två runda metallföremål, ett silverfärgat och ett mässingsfärgat, ligger på rutat papper med några dokument i bakgrunden.
    Skapa konto
Till vänster ”15mm” till höger 22 mm

Krilleman
Jenisa Jenisa skrev:
Till vänster ”15mm” till höger 22 mm
Den vänstra är helt fel.
Securex proppar är i mässing precis som den högra...

Du bör klaga och få korrekt artikel skickad till dig.

Det ser mer ut som en radiatorpropp, (alltså bara "proppen")...

Två mässingsproppar, den vänstra liknar en radiatorpropp enligt texten, den högra är en sexkantig Securex-propp.
Skapa konto

Två metallproppar, en octagonal och en konisk, ligger sida vid sida.
Skapa konto

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jag misstänkte att nåt inte stämde. Tack så mycket! Då klagar jag och väntar på en ny…. Tur att ni svarar så snabbt innan man hinner skruva, det hade inte varit så kul att stå utan vatten tills den nya delen kommit.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Krilleman
Jenisa Jenisa skrev:
Hur gick det till slut?

Krilleman Krilleman skrev:
Hur gick det till slut?
Det funkade med securex kopplingen 22 mm för den var korrekt, den andra väntar jag på att få en ny för den var felaktig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.