Kapa röret och sätt en Vatette provtryckningspropp med 16-förstoring?
RSK:
1945757 + 1945393 (alt 1945468).
Eller köp en Securex propp?
RSK: 1807254
Vad medger installationen i sin helhet?
https://www.vatette.se/fileadmin/user_upload/Vatette/Vatette-Katalog-2021-web-uppslag.pdf
RSK:
1945757 + 1945393 (alt 1945468).
Eller köp en Securex propp?
Vad medger installationen i sin helhet?
https://www.vatette.se/fileadmin/user_upload/Vatette/Vatette-Katalog-2021-web-uppslag.pdf
Tack för svaren!
Så förslaget om en ”VA Securex propp 15” kommer täta, fast röret och muttern som sitter där har ett 16 rör?
BTW himla knepigt att röret som kommer in underifrån har diametern 15(!?) Spännande med gamla hus
Så förslaget om en ”VA Securex propp 15” kommer täta, fast röret och muttern som sitter där har ett 16 rör?
BTW himla knepigt att röret som kommer in underifrån har diametern 15(!?) Spännande med gamla hus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag vet inte riktigt hur det kommer bli, men som du skriver så är det ju spännande med gamla hus.
Securex drar man alltid sig för att skruva på...
Men, jag anser att 16 proppen för securex från Vatette, bör täta med befintlig mutter. Det finns ingen annan som tillverkar prylar för dessa kopplingar nu för tiden.
All heder åt dom!
Det kan ju vara klokt att ha alternativa lösningar färdiga också om det skulle skita sig på en sent en lördagskväll.
Securex drar man alltid sig för att skruva på...
Men, jag anser att 16 proppen för securex från Vatette, bör täta med befintlig mutter. Det finns ingen annan som tillverkar prylar för dessa kopplingar nu för tiden.
All heder åt dom!
Det kan ju vara klokt att ha alternativa lösningar färdiga också om det skulle skita sig på en sent en lördagskväll.
Hej! Jag står inför samma dilemma. Undrar hur du gjorde? , jag beställde en securex propp 15 mm, men röret är ju 16. Vågar inte skruva än. Så undrar hur du gjorde?F FDT skrev:
Den är listad 15mm av någon konstig anledning, men Securex är 16.Jenisa skrev:
Trots det så är det korrekt artikel du har köpt!
Proppa med befintlig mutter + denna propp!
Hej! Tack så mycket för ditt svar!Krilleman skrev:
Hämtade ut den idag, såg annorlunda ut i verkligheten än på bilden på nätet. Undrar om dom inte råkat skicka fel. Såg den du använde ut så som på bilden? För jag beställde även en 22mm och den var av mässing och enligt bild på nätet.
Jenisa skrev:
Den vänstra är helt fel.Jenisa skrev:
Securex proppar är i mässing precis som den högra...
Du bör klaga och få korrekt artikel skickad till dig.
Det ser mer ut som en radiatorpropp, (alltså bara "proppen")...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tråd med bild på propp: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-exact-plugga-gamla-16mm-ror.340127/
Hur gick det till slut?Jenisa skrev:
Klicka här för att svara