Mycket intressant tråd. Det är bara ett problem. Jag ser inte en enda bild.... Är det på min sida av www som felet ligger eller ligger det någon annanstans?
 
Måste vara något fel på min sida då jag inte ser några bilder där heller!
 
Prova på en annan dator eller annan webläsare om du har möjlighet, det ska funka.
 
Glömde skriva upp hur det var med eldandet precis vid igångsättningen av solvärmen men jag tror att det bara eldades 1 gång precis i början av augusti och solfångaranläggningen togs i bruk 6-8aug någonstans..

Så det innebär troligen att vi eldat 3 gånger totalt i augusti och september!
Har ju tyvärr inget loggningssystem... (och man glömmer ju lätt)


Trots att hösten är här på allvar så har acc-tankarna ändå haft en "medeltemp" på runt 50grader senaste veckan.
Nu idag (1a okt) har vi 55-57grader i 1750 liter acctank.
Igår och iförrgår var maxtemp 50 och 51grader i tankarna.

Har dock varit mycket klart väder och rätt mycket sol om dagarna.
Vi har även haft ett par frostnätter och lite ljummet på radiatorslingan!
Inte varit några som helst problem att duscha eller diska utan att varmvattnet räcker till gott! :D

Man märker dock att gångtiden för cirkulationspumparna minskar.
Spännande att följa hur solvärmen räcker till nu, natt-temperaturen sjunker ju för varje natt nu...



Loggningsystem står på önskelistan till tomten i år!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.