Detta var användbar läsning. Vi har ju ett liknande badrum som skall fixas.
Min fru anser att vi skall lägga ut hela arbetet, jag vill nog göra en del av det själv...

Fario Fario skrev:
Detta var användbar läsning. Vi har ju ett liknande badrum som skall fixas.
Min fru anser att vi skall lägga ut hela arbetet, jag vill nog göra en del av det själv...
Du får gärna starta en egen tråd, så lovar jag att ge dig så mycket input jag bara kan!

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Riktigt snyggt badrum
Det ända jag ogillar är vägghängda toaletter

• Gilla
nilseriklindholm
  • Laddar…
T Polos skrev:
Riktigt snyggt badrum
Det ända jag ogillar är vägghängda toaletter
Tackar!
Antar att det är lite "smaken som baken" med vägghängd toa, men det är ju lätt att bara moppa av golvet...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tackar!
Antar att det är lite "smaken som baken" med vägghängd toa, men det är ju lätt att bara moppa av golvet...
Jag som har toan på golvet har ju mindre golv att moppa, men jag förstår vad du menar

Du får gärna starta en egen tråd, så lovar jag att ge dig så mycket input jag bara kan!
Det uppskattas. Jag tänker nog göra en tråd med frågor om sådant jag inte förstår inför badrumsrenoveringen. Snart...

Snyggt!
Hur har du gjort med kabeldragning för belysningen under tvättstället?
Jag tänker på stänkrisk, ip-klassning? Synliga kablar under tvättställ?

S sam820921 skrev:
Snyggt!
Hur har du gjort med kabeldragning för belysningen under tvättstället?
Jag tänker på stänkrisk, ip-klassning? Synliga kablar under tvättställ?
Det är en Phillips rgb led strip, går väl på 5 volt tror jag... Ett av uttagen i väggen är kopplade till sensorn...

• LED-strip monterad under köksskåp som lyser med blått ljus, kablar synliga, på mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En köksbänk med en installerad blå LED-strip under och en synlig sensor kopplad till ett eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjusigt.
Så ingen strömbrytare utan en sensor som tänder?

Är spegelskåp belysning också sensorstyrda? Typ man ska kissa på natten och behöver bara lite svagbelysning som tänds automatiskt?

Och det går bra att ha vägguttag så nära golvet? Tänkte på stänk, ip kapsling/zon etc....

S sam820921 skrev:
Tjusigt.

Är spegelskåp belysning också sensorstyrda? Typ man ska kissa på natten och behöver bara lite svagbelysning som tänds automatiskt?

Och det går bra att ha vägguttag så nära golvet? Tänkte på stänk, ip kapsling/zon etc....
Har bara spottar i taket, kopplingen ser du lite längre upp i tråden... (y):)

Jag tror inte att det är några bekymmer att ha uttag där, elektrikern som kopplade in det hela hade inga problem med det i alla fall ... :cool:

• Gilla
sam820921
  • Laddar…
S sam820921 skrev:
Tjusigt.

https://www.byggfabriken.com/renoveringshjalpen/ip-klass-i-vatutrymme/

Redigerat:
J Jarlsgård skrev:
[länk]
Roligt är ju att att "strecket" för zon 2 går till vänster om handfatet, men färgen på kakelfogen under handfatet är samma som zon 2 ... Vad betyder det? :crysmile:

Redigerat:
Roligt är ju att att "strecket" för zon 2 går till vänster om handfatet, men färgen på kakelfogen är samma som zon 2 ... Vad betyder det? :crysmile:
Bra fråga! Jag har för mig att en radie kring tvättställsblandaren går som zon 1, sen hur stor den är vet jag ej:) men jag kan hålla med om att det kanske inte var den absolut bästa länken för den är lite svårtolkad:rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.