11 348 läst ·
27 svar
11k läst
27 svar
Projekttråd: badrum anno1973
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Det är en Phillips rgb led strip, går väl på 5 volt tror jag... Ett av uttagen i väggen är kopplade till sensorn...S sam820921 skrev:
Tjusigt.
Så ingen strömbrytare utan en sensor som tänder?
Är spegelskåp belysning också sensorstyrda? Typ man ska kissa på natten och behöver bara lite svagbelysning som tänds automatiskt?
Och det går bra att ha vägguttag så nära golvet? Tänkte på stänk, ip kapsling/zon etc....
Så ingen strömbrytare utan en sensor som tänder?
Är spegelskåp belysning också sensorstyrda? Typ man ska kissa på natten och behöver bara lite svagbelysning som tänds automatiskt?
Och det går bra att ha vägguttag så nära golvet? Tänkte på stänk, ip kapsling/zon etc....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Har bara spottar i taket, kopplingen ser du lite längre upp i tråden...S sam820921 skrev:
Jag tror inte att det är några bekymmer att ha uttag där, elektrikern som kopplade in det hela hade inga problem med det i alla fall ...
https://www.byggfabriken.com/renoveringshjalpen/ip-klass-i-vatutrymme/S sam820921 skrev:
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Bra fråga! Jag har för mig att en radie kring tvättställsblandaren går som zon 1, sen hur stor den är vet jag ejDan_Johansson skrev:
Klicka här för att svara