Vi har ingen tv i vårt vardagsrum vilket vi är väldigt nöjda med och inte heller vill ha.
Men, jag har kommit på att jag skulle vilja ha på en del sportarrangemang som OS, olika VM, vinterstudion mm att stå och rulla som lite bakgrund när man gör annat. Datorn är för liten och tv-rummet för avskiljt så tänkte att man kanske kan lösa det med en projektorduk som hängs i taket och som kan dras ned framför väggdekorationerna vid behov.
Men jag är väldigt ointresserad av teknik och det känns som en djungel när jag kollar på vad som finns. Så hoppas att det kanske finns någon som har tips.
Här är förutsättningarna/önskemålen:
* Behöver klara att det är många fönster utan gardiner i rummet (dock inte att det lyser direkt på skärmen). Behöver inte vara knivskarp bild men att den ändå är så bra att man kan se fotbollen på en fotbollsmatch och urskilja de individuella åkarna på längdåkning och se portarna i utörsåkning mm.
* Blackdrop på ca 80 cm.
* Hyfsat pris. Fattar såklart att man får vad man betalar för, men är inte ute efter det bästa som finns. Men behöver inte heller vara så billigt som möjligt utan söker något "tillräckligt bra till tillräckligt bra pris"