Byggahus.se
Needas Needas skrev:
Dagens uppdatering!
[bild] [bild]
Så snyggt!!! Vi är precis på väg att beställa ett pacific bad från svenskabadtunnor. Nu sä här 4 år efteråt hur har du upplevt det? Funkar allt? Har ni haft problem?
 
Pacific ⭐️
 
  • Upplyst rund pool i mörker med träaltan och integrerad belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck med integrerad rund badtunna med täckning i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
W Wiccan skrev:
Så snyggt!!! Vi är precis på väg att beställa ett pacific bad från svenskabadtunnor. Nu sä här 4 år efteråt hur har du upplevt det? Funkar allt? Har ni haft problem?
Inga problem alls. Saker slits. Som allt. Lock legat ute 3 vintrar. Lite blekt. Många klagade över aluminiumanslutningarna som korroderade. Slipa med fint papper ett par gånger, sedan aldrig mer, de blir anodiserade med tiden. Kör klor rakt igenom och det har verkligen funkat bra.
 
  • Gilla
Wiccan
  • Laddar…
Tobzter
Min snurrar på som när den va ny för par år sedan. Inte bytt någonting.
 
  • Gilla
Wiccan
  • Laddar…
W Wiccan skrev:
Så snyggt!!! Vi är precis på väg att beställa ett pacific bad från svenskabadtunnor. Nu sä här 4 år efteråt hur har du upplevt det? Funkar allt? Har ni haft problem?
Jag har bytt de två rören som satt i själva badet till plast, gissar att alla nya levereras med det?
 
Jag har fått byta en kondensator i pumpen, men annars har det flytit på bra. Jag ångrar lite att jag inte köpte/satte dit lampa från början.
 
Joco_ Joco_ skrev:
Jag har fått byta en kondensator i pumpen, men annars har det flytit på bra. Jag ångrar lite att jag inte köpte/satte dit lampa från början.
Du kan hänga en lampa i en hörna som lyser snett ned. Kan byggas in i en liten låda av trä och håller säker några år
 
  • Gilla
Joco_
  • Laddar…
Själv så har jag bytt axeltätning i pumpen efter läckage som ledde till kortslutning. Jag har även bytt anslutningar till plast och ska nu byta slangarna till bättre sådana.
 
Needas Needas skrev:
Själv så har jag bytt axeltätning i pumpen efter läckage som ledde till kortslutning. Jag har även bytt anslutningar till plast och ska nu byta slangarna till bättre sådana.
Jag hade liknande problem men trodde inte det gick att byta axeltätning. Jag köpte ny pump från samma lev. jag köpt tunnan från.

Problemen jag hade var att den började låta ganska illa. Även att den stängde av sig utan anledning.
 
H henlin431 skrev:
Jag hade liknande problem men trodde inte det gick att byta axeltätning. Jag köpte ny pump från samma lev. jag köpt tunnan från.

Problemen jag hade var att den började låta ganska illa. Även att den stängde av sig utan anledning.
Så länge axeln är hel och motorn inte har brunnit så kan man fixa dom, man behöver vara lite händig bara!
Keramiktätningen mellan pump och pumphus blir snabbt dålig om man kör pumpen torr.
Ett tips är att efter service eller annat som torrlagt pumpen "blöda" systemet med den pyttelilla ventil som sitter under pumpanslutningen. På så vis säkerställer du att pumpen är vattenfylld när den drar igång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.