Hur jävla svårt kan det vara! Borrar man med slagborr kyl med vatten rensar kax och kyler... bergborrmakin rensar kyler luften borreggen....

Vad tror ni om vatten? 😂😂😂

• Haha
Hans G2 och 5 till
  • Laddar…
K
Tror man ska ta vatten, minst 5 gånger?

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
S
Vatten?

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Bästa sättet att förstöra ett borr är att doppa det heta borret i vatten. Lödningen mellan hårdmetallskären och borren släpper, sedan är det bara att kassera det borret. Låt borret kallna utan kylning så håller det längst.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Inte kyla ner det med vatten då 🤔

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
sysmali
R roli skrev:
Bästa sättet att förstöra ett borr är att doppa det heta borret i vatten. Lödningen mellan hårdmetallskären och borren släpper, sedan är det bara att kassera det borret. Låt borret kallna utan kylning så håller det längst.
Vad säger @anders.Nordsvahn om detta utlåtande?

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Tror inte på vatten, men har hört talas om någon som kallas för H2O... kan det vara ngåot ?ska tydligen kyla borren jävulskt kvickt!

Ah, du pratar om diväteperoxid. Det ska man akta sig för, det dör tresiffrigt antal personer varje år bara i sverige av det. Verkar livsfarligt.

J jliljeha skrev:
Verkar livsfarligt.
Det är livsfarligt. Används bland annat som raketbränsle. Substansen är extremt reaktiv. Men du tänkte kanske på diväteoxid? 😉

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Komihåg varannan vatten, i synnerhet under semestern.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Komihåg varannan vatten, i synnerhet under semestern.
Hade inte ens druckit en alkoholfri öl, skyller på barnen!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J jliljeha skrev:
Hade inte ens druckit en alkoholfri öl, skyller på barnen!
Har ungarna druckit upp alla öl? 😱

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T Tomwatt skrev:
Jag hade tre borrar som jag roterade när jag borrade 20 mm hål. Bara för att dom inte skulle bli för varma. Då håller dom längre. 2 skäriga borrar är bättre i berg än 4 skäriga. Mindre värme.
Intressant, både 2 och 4 skär funkar ju enligt min mening och jag har själv gått över mer och mer till 4 skör då jag tycker de håller längre och och inte fastnar lika lätt.
Har också tänkt att värmen kanske bli mindre då man ha fyra skär som sticker ut istället för två.
Vad är gruppens åsikt ?

N Nickenille skrev:
Intressant, både 2 och 4 skär funkar ju enligt min mening och jag har själv gått över mer och mer till 4 skör då jag tycker de håller längre och och inte fastnar lika lätt.
Har också tänkt att värmen kanske bli mindre då man ha fyra skär som sticker ut istället för två.
Vad är gruppens åsikt ?
Tillverkarna säger själv att 4 är för snyggare hål i mjukare/porösare material, 2 för berg mm. Troligen för att det blir dubbla kraften på var skär med 2. Kraften maskinen slår med är ju samma oavsett antal skärm.

Har testat 4 när det knipit men de håller inte lika länge som 2 i berg.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.